گنبدکاووس با کمبود فضای ورزشی مواجه است


گنبدکاووس با کمبود فضای ورزشی مواجه است

گنبدکاووس- ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس گفت: با اینکه شهرستان درحوزه ورزش و کسب مدال‌های برتر از مسابقات مختلف ملی و برون مرزی توسط ورزشکاران و تیم‌های ورزشی افتخارات زیادی دارد اما با کمبود شدید فضای ورزشی برای هیات‌ها و ورزشکاران مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الله یوسفی روز یکشنبه در جلسه کمیته ورزش ستاد دهه فجر و نشست با هیات‌های ورزشی گنبدکاووس اظهارداشت: هم اکنون سرانه فضای ورزشی در این شهرستان ۳۳ سانتی‌متر است که از این جهت جایگاه سیزدهم در بین ۱۴ شهرستان استان گلستان را دارد.

وی افزود: همواره ۵۰ تا ۶۰ درصد مقام‌ها و مدال‌هایی که توسط ورزشکاران یا تیم‌های گلستانی از مسابقات ملی و بین المللی به دست می‌آید، مربوط به ورزشکاران و تیم‌های گنبدکاووس است اما این شهرستان با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت از حیث فضاهای ورزشی جایگاه خوبی در استان ندارد.

یوسفی اضافه کرد: گنبدکاووس ۴۳ هیات ورزشی فعال با افزون بر ۹ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد که بسیاری از این هیات‌ برای انجام تمرینات و فعالیت‌های ورزشی خود با مشکل مواجه هستند.

گنبدکاووس با کمبود فضای ورزشی مواجه است

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس ادامه داد: هم اکنون ۱۲ پروژه ورزشی نیمه تمام از جمله "استخر، خانه والیبال، سالن بوکس، زمین والیبال ساحلی، چند زمین‌ چمن مصنوعی و سالن ورزشی روستایی، سالن ورزشی بانوان و سالن ورزش‌های رزمی و زورخانه" در این شهرستان وجود دارد که تکمیل آن به افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی بابیان اینکه عملیات اجرایی بیشتر پروژه‌های نیمه تمام گنبدکاووس از اوایل دهه ۹۰ آغاز شده است، افزود: در صورت اختصاص اعتبارات ویژه و تکمیل این پروژه‌ها سرانه فضای ورزشی این شهرستان حدود ۲۰ سانتی‌متر افزایش خواهد یافت.

یوسفی، کمبود منابع اعتباری برای هیات‌های ورزشی را از دیگر مشکلات ورزش گنبد دانست و گفت: بسیاری از هیات‌ها برای برگزاری مسابقات ورزشی نیاز به اعتبار دارند که باید برای آن راه حلی مناسب پیش بینی شود.

وی با تبریک به فرارسیدن دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: برای بزرگداشت بهتر این ایام برنامه‌های متنوعی ورزشی و فرهنگی توسط هیات‌های ورزشی گنبدکاووس پیش بینی و اجرا خواهد شد.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس، دیدار با خانواده معظم شاهد، جانبازان و ایثارگران و پیشکسوتان ورزشی، دیدار با ائمه جمعه، عطر افشانی مزار شهدا، نذر خون جامعه ورزش، حضور پررنگ در برنامه های پیش بینی شده دهه فجر بالاخص راهپیمایی ۲۲ بهمن، رژه اسب سواران، همایش پیاده روی خانوادگی، مراسم تجلیل از ورزشکاران و هیات‌های فعال، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی ویژه آقایان و بانوان در رده‌های مختلف سنی از مهمترین برنامه‌های شهرستان در دهه فجر امسال خواهد بود.

همچنین در این نشست تعدادی از هیات‌های ورزشی گنبدکاووس به بیان برنامه‌های پیش بینی شده ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی پرداختند.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ گلستان و با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت بزرگترین شهرستان این استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل