همکاری یک مؤسسه آموزش عالی شیراز با پایگاه استنادی علوم کلید خورد


همکاری یک مؤسسه آموزش عالی شیراز با پایگاه استنادی علوم کلید خورد

شیراز-ایرنا-تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری میان مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) و مؤسسه آموزش عالی زند شیراز منعقد و همکاری های این دو نهاد در حوزه علمی و پژوهشی آغاز شد.

برپایه مطلب دریافتی ایرنا از روابط عمومی موسسه زند، این تفاهم نامه پس از جلسه برگزار شده با موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری در جهت گسترش همکاری های علمی، پژوهشی و فناوری در سطح ملی و بین المللی ، به امضای محمد جواد دهقانی، رئیس ISC و سید ابراهیم حسینی مدیر موسسه آموزش عالی زند رسید.
از مفاد این تفاهم نامه می توان به ارتقای مشارکت در نهضت تولید علم، افزایش تولیدات علمی در محتوای آموزشی، ترویج علم مورد نیاز آموزش و پژوهش مبتنی بر نیازهای ملی، کاربردی نمودن دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق تعامل پویا و سازنده با مراکز علمی پژوهشی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و استفاده بهینه از امکانات موجود در جهت نیل به اهداف مشترک، همکاری در تبیین و تحقق شاخص‌های رتبه‌بندی و تعیین جایگاه موسسه در بین دانشگاه‌ها اشاره کرد.
همکاری در تبیین و تحقق شاخص‌های رتبه‌بندی و تعیین جایگاه موسسه در بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی، تحلیل استنادی انتشارات علمی موسسه، استفاده از امکانات ISC به عنوان درگاه برای ورود به کشورهای اسلامی به منظور عقد تفاهم‌نامه و قراردادهای آموزشی و تحقیقاتی، کمک به موسسه جهت استفاده از پتانسیل‌های موجود در کشورهای اسلامی و دعوت از روسای دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی و رشته‌های موضوعی جهت تبادل نظر و برگزاری سخنرانی تخصصی از جمله مفاد این تفاهم نامه به شمار می رود.
بر اساس این تفاهم نامه، امکان درج اطلاعات و متن کامل منابع علمی مانند مجلات، مجموعه مقالات، کنفرانس ها و طرح های تحقیقاتی و که در موسسه آموزش عالی زند تولید و منتشر شده است جهت نمایه سازی در پایگاه‌های اطلاعاتی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری وجود خواهد داشت و تمامی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی امکان رویت و بهره برداری از این منابع علمی را در آینده خواهند داشت.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( Islamic World Science Citation Center) یا به اختصار ISC یک سامانه اطلاع‌رسانی علمی است که رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام و تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر اسلامی است. این پایگاه اخیرا به موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری تغییر نام داده است.
موسسه آموزش عالی زند شیراز در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد و در ابتدا با پذیرش دانشجو در رشته های کاردانی کامپیوتر و کاردانی مترجمی زبان کار خود را آغاز کرد و سپس فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را گسترش داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش