هنرمندان ملایری در جشنواره ملی موسیقی جوان خوش درخشیدند


هنرمندان ملایری در جشنواره ملی موسیقی جوان خوش درخشیدند

همدان- ایرنا- هنرمندان ملایری در بخش موسیقی دستگاهی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان موفق به کسب مقام‌های برتر رشته «تنبک» در گروه سنی الف شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط‌ عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، جشنواره ملی موسیقی جوان با معرفی افراد برگزیده به کار خود پایان داد که در این میان، هفت هنرمند ملایری توانستند تندیس جشنواره را در رشته «تنبک» کسب کنند.

در گروه سنی الف - ۱ امیرعلی قاسمی موفق به کسب مقام اول شد، باربد مشیری و شبیر رحمانی‌فرد به طور مشترک مقام دوم را به دست آوردند و محمدجواد شریف رتبه سوم را کسب کرد.

در گروه سنی الف - ۲ نیز حنانه زرینی و عارف مشایخ به طور مشترک اول شدند و امیرحسین قربانی رتبه سوم را به دست آورد.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در چهار بخش موسیقی دستگاهی، موسیقی کلاسیک، موسیقی نواحی و آهنگسازی با حضور هنرمندان سراسر کشور برگزار شد و در بخش موسیقی دستگاهی، نوازندگان سازهای تار، تنبک، دف، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با ۷۸ برگزیده و هفت نفر شایسته تقدیر به صورت مجازی و از طریق پلتفورم اینستاگرام در تالار وحدت برگزار شد.

بیش از ۸۰ اثر به جشنواره خوشنویسی بانوان همدان ارسال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ارسال حدود ۸۰ اثر به اولین جشنواره خوشنویسی ویژه بانوان استان همدان با عنوان جشنواره «بانوی بهشت» خبر داد.

«احمدرضا احسانی» گفت: آثار بانوان هنرمند از شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، بهار، اسدآباد، فامنین و درگزین در بخش‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث در قالب اشعار و متون ادبی با موضوع پاسداشت مقام مادر و زن، احادیث، روایات و متون مرتبط با حضرت فاطمه (س) تا ۲۵ دی‌ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه داوری آثار ارسالی روز دوم بهمن ماه انجام شد اظهار داشت: "علی سجادی" و "کیوان کاظمی" از اساتید خوشنویسی استان همدان داوری آثار را بر عهده داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطر نشان کرد: در آیین اختتامیه جشنواره از «سوسن شیخ» هنرمند پیشکسوت استان همدان در عرصه خوشنویسی تجلیل می شود

احسانی با بیان اینکه این جشنواره با استقبال بانوان هنرمند استان همراه بود افزود: نمایشگاه خوشنویسی «بانوی بهشت» نیز همزمان با آیین اختتامیه جشنواره افتتاح می‌شود.

آیین اختتامیه اولین جشنواره خوشنویسی ویژه بانوان استان همدان با مدیریت هنری خسرو نجومی، رئیس انجمن خوشنویسان استان، ساعت ۹ صبح روز دوشنبه چهارم بهمن ماه در مجتمع فرهنگی، سینمایی شهید آوینی همدان برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!