استاندار: کردستان مهد زنان اصیل و مظهر حیا و عفت است


استاندار: کردستان مهد زنان اصیل و مظهر حیا و عفت است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: کردستان در بلندای تاریخ خود، همواره زنانی اصیل و مظهر حیا و عفت داشته که پیشینه آن حتی به قبل از اسلام برمی گردد و باید به این میراث بزرگ افتخار کرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در مراسم قدردانی از بانوان شاغل در استانداری کردستان اظهار داشت: هرجا کلام در بیان عظمت یک موضوع به بن بست می‌رسد به کلمه مادر متوسل می‌شود تا جایی که در عظمت سوره حمد از آن به عنوان ام الکتاب یاد شده است.

وی افزود: نبی مکرم اسلام نیز، دختر یگانه و عزیزش را که پاره تن خود توصیف کرده، از حضرت زهرا (س) با بالاترین کلام، یعنی ام ابیها یاد می‌کند و این کلام در عصر و مکان جعرافیایی یاد می شود که زمینه مساعدی برای بیان آن فراهم نبود و هرگاه به مردی گفته می‌شد که صاحب دختر شده چهره‌اش برافروخته و به نهایت خشم می رسید و دخترش را زنده به گور می‌کرد.

استاندار کردستان ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) مبعوث شد و این فرهنگ را تغییر داد که دختر را ریحانه وجود پدر و خیر کثیر معرفی کرد و در جایی که ایشان را ابتر می‌خواندند، قرآن کریم با خیر کثیر سوره کوثر مُهری بر دهان دشمنان زد.

زارعی کوشا با اشاره به اصالت زن کردستان در طول تاریخ، افزود: امروز هم بخش عمده‌ای از زحمات دستگاه‌های اجرایی استان بر دوش بانوان است که به تجربه اعتقاد دارم کاری که به عهده این قشر نهاده می شود با دقت بیشتر، سلامت و قابل اعتمادتر انجام می شود.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات بانوان شاغل در ادارات استان، تاکید کرد: زنان موفق در جامعه بسیار زیاد است و در این میان بانوان شاغل زحمت مضاعفی دارند چون پا به پای مردان کار می کنند و زحمت اصلی آنها بعد از رفتن به خانه آغاز می‌شود و این همه زحمت قابل تقدیر است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان هم در این نشست اظهار داشت: بانوان در پستهای ستادی و مدیریت عالی استان می تواند منشا خدمات ارزنده و بسیار خوبی باشند.

لیلا آژیر به برخی درخواستهای بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: چند سالی مصوبه ساعت ورزش برای تمامی بانوان شاغل در ادارات اجرایی ولی بعدها لغو شد که خواهان برقراری آن هستیم و علاوه بر آن دورکاری برای تعدادی از بانوان کارمندی که فرزند خردسال دارند اجرا نمی شود، که این مساله هم نیازمند پیگیری و بازنگری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس