طرح تحولی کلاس گویا در مراکز پیش دبستانی کردستان آغاز شد


طرح تحولی کلاس گویا در مراکز پیش دبستانی کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: اجرای طرح(بسته) تحولی کلاس گویا در پنج درصد مراکز پیش‌دبستانی شهری و روستایی استان آغاز شد.

صدیقه عبداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح برای دومین سال متوالی و در پنج درصد مراکز پیش‌دبستانی شهری و روستایی استان شامل ۱۱۶ کلاس و یک هزار و ۱۶۸ نوآموز دوره پیش دبستان اجرا می شود.

وی توجه به حوزه زبان آموزی و تلفیق آن با یادگیری مهارت‌های زندگی در دوره پیش دبستان را از اهداف اجرای طرح در راستای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش این دوره و استقرار تربیت تمام‌ساحتی نوآموزان اعلام کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به ابعاد مختلف کلاس گویا که به افزایش روحیه پرسشگری، دست ورزی، تقویت مهارت‌های زبانی، تجربه محوری با تاکید بر کاهش استفاده از فعالیت‌های مداد-کاغذی می انجامد، از مربیان و کارشناسان خواست با اجرای بهینه طرح زمینه جایگزینی گفتمان مهارت محور را به جای گفتمان دانش محور فراهم کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به تجارب موفق استان در سال‌های گذشته در اجرای دقیق این طرح با همکاری و همراهی مربیان و اولیای نوآموزان در مراکز پیش دبستانی، نتایج طرح سبب بهبود و ارتقای کیفیت آموزش های دوره پیش دبستان و تقویت مهارت های زبانی در نوآموزان شود.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز