چند خبر کوتاه علمی فرهنگی از کردستان


چند خبر کوتاه علمی فرهنگی از کردستان

سنندج- ایرنا- برپایی نمایشگاه هایا آثار نقاشی رنگ وروغن هنرمند سنندجی، برگزاری مراسم یاس مهربانی و آغاز آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی در استان سه خبر کوتاه علمی و فرهنگی از کردستان است.

به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه انفرادی رنگ و روغن هنرمند مهری زندسلیمی با عنوان "هایا" روز یکشنبه در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر شد.

در این نمایشگاه ۳۰ تابلوی رنگ و رغن با موضوع طبیعت و طبیعت بی جان این هنرمند به مدت یک هفته در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

این نمایشگاه تا ۹ بهمن دایر بوده و علاقه مندان می توانند در این مدت همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با مراجعه به پردیس سینمایی بهمن سنندج از این نمایشگاه در محل گالری سوره بازدید کنند.

مهری زند سلیمی متولد ۱۳۶۱ سنندج و کارشناس الهیات بوده و زیر نظر استاد حسن طالبعلی به فراگیری نقاشی پرداخته است، این هنرمند در چندین نمایشگاه گروهی حضور یافته و این نمایشگاه نخستین نمایشگاه انفرادی وی است که برگزار می کنند.

برگزاری مراسم یاس مهربانی

مسوول امور بانوان و خانواده آموزش و پرورش کردستان با اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن اظهار داشت: همایش یاس مهربانی یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته در شهرستان‌ها و مناطق است که در آن از بانوان ایثارگر و برگزیده فرهنگی شاخص، خیرین و حامیان دانش آموزان محروم و مستعد تجلیل خواهد شد.

لیلا حیدری الگوسازی و معاصرسازی شخصیت حضرت زهرا (س) و تاکید بر نقش زنان در تمدن سازی برنامه ها و سخنرانی ها را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و گفت: در این هفته کارگاه‌های تخصصی حقوق زنان در اسلام ویژه بانوان فرهنگی در شهرستان ها و مناطق استان برپا می شود.

وی یادآور شد: همچنین در این هفته مرحله سوم مانور کمک رسانی و حمایت از دانش آموزان دختر مستعد و محروم روستاها توسط ۱۶ گروه جهادی با عنوان "عدالت آموزشی یاوران علم" در شهرستان ها و مناطق استان توسط مشاوران و کارشناسان امور بانوان برگزار می شود.

مسوول امور بانوان و خانواده آموزش و پرورش کردستان افزود: مرحله دوم آموزش‌های مرتبط با قانون جوانی جمعیت شامل سه طرح "طراحی مسیر شاد زیستن مشترک سواد زندگی"، " بهبود بخشی و مدیریت سلامت دختران (بشری) " و " دوره آموزشی تربیت کودک در مدارس دخترانه" نیز در این هفته آغاز می شود.

وی دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، عیادت از بانوان فرهنگی دارای بیماری‌های صعب العلاج و خاص، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای زن در شهرستان ها و مناطق و برگزاری همایش پیاده روی و کوهپیمایی بانوان فرهنگی را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.

آغاز آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی در کردستان

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش کردستان گفت: آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی همزمان با سراسرکشور از سوم بهمن در ۱۳ شهرستان و منطقه استان آغاز شده و تا هشتم بهمن ادامه دارد.

طالب رستمی افزود: آن دسته از متقاضیانی که فرآیند ثبت نام و پرداخت را تکمیل کرده‌اند می توانند برای دریافت کارت از طریق سامانه https://oly.medu.ir اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است