طرح سراسری گشت شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در استان مرکزی اجرا شد


طرح سراسری گشت شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در استان مرکزی اجرا شد

اراک - ایرنا - طرح سراسری گشت مشترک شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی اجرا شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در حاشیه برگزاری این طرح در جمع خبرنگاران افزود: اجرای این طرح جزو رسالت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حمایت و صیانت از نیروی کار ایرانی است.

« بهزاد سام دلیری» افزود: این طرح امرپز ( یکشنبه) به صورت مشترک با استانداری مرکزی و فرماندهی انتظامی این استان برگزار شد که از کارگاه‌ها و بنگاه‌هایی که به نظر می‌رسید نیروی کار خارجی داشته باشد، بازدید شد.

وی بیان کرد: مهمترین هدف اجرای این طرح، افزایش آگاهی به کارفرمایان در استفاده از نیروهای خارجی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: کارفرمایان باید دقت داشته باشند تا در استفاده از نیروهای خارجی، مشمول سند ماده ۱۲۰ قانون کار و جرایم پیش‌یینی شده در این قانون نشوند.

دلیری اظهار داشت: کارفرمایانی که نیروهای خارجی بدون مجوز را به کارگیرند،به ازای هر روز پنج برابر حداقل دستمزد جریمه می‌شوند.
وی عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، هیچ علاقه‌ای به جریمه کردن کارفرمایان نیست اما انتظار است به قوانین پایبند باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تنها شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان در استان مرکزی مجاز به زندگی کردن اتباع خارجه هستند و دفاتر کفالتی نیز در این شهرستان‌ها ایجاد شده است.

دلیری عنوان کرد: ۲
دفتر کفالتی در اراک،۲ دفتر در و یک دفتر در دلیجان است و کارفرمایان و کارگران خارجی که مراجعه می‌کنند باید روادید تایید شده را به این دفاتر تحویل دهند تا کارت کار برای آنها صادر شود.
وی گفت: حداکثر مدت پروانه کار برای کارگران خارجی حدود یک سال است و قابلیت تمدید دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: حدود ۲۷ هزار نفر اتباع خارجی به همراه خانواده‌های خود در این زندگی‌ می‌کنند که برای حدود ۶ هزار و ۴۸۳ نفر آنها کارت کار صادر شده است.

دلیری بیان کرد: حدود چهار نفر از این افراد در ساوه، حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در اراک و بقیه در دلیجان است.

وی گفت: انتظار است کارفرمایان در به کارگیری نیروهای خود از افراد ایرانی استفاده کنند و در جاهایی که امکان استفاده از نیروهای ایرانی نیست، از افراد خارجی دارای مجوز استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون بازرسی‌های مختلفی از کارگاه‌های استان صورت گرفته که ۱۰۰ کارگاه دارای تخلف به مراجع ذیصلاح معرفی شده‌اند.
سام دلیری گفت: مردم اگر تخلفی در خصوص به کارگیری نیروهای خارجی غیرمجاز دیدند می‌توانند مراتب را به شماره ۰۲۱۶۳۶۹ اطلاع دهند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است و اتباع خارجی مستقر در این استان تنها در شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان مجاز به زندگی و کار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس