32 هزار نفر عضو شوراهای حل اختلاف کشور هستند


32 هزار نفر عضو شوراهای حل اختلاف کشور هستند

خمین- ایرنا - رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: 32 هزار نفر شامل اعضا، کارکنان دفاتر، ستادها و شعب اجرای حکم در شوراهای حل اختلاف سراسر کشور مستقر هستند.

حجت الاسلام هادی صادقی روز یکشنبه در حاشیه همایش صبر و تجلیل از فعالان شورای اختلاف استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: هفت هزار شعبه شورای حل اختلاف شامل ۹ هزار شعبه روستایی و ۲۳ هزار شعبه شهری در کشور فعالیت دارند.
وی بیان کرد: چهار میلیون و ۴٠٠ هزار پرونده‌ ورودی به دستگاه قضایی پارسال در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شد و پیش بینی می‌شود تاپایان امسال به حد پنج میلیون پرونده برسد.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: ۴۶ درصد از پرونده‌های ورودی به دادگستری در شورای حل اختلاف حل و فصل می شوند.
حجت الاسلام صادقی افزود: ۴۰ درصد از این حجم پرونده که قابل سازش بودند، امسال به صلح ختم شد و انتظار می رود تا پایان سال به بیش از این درصد نیز برسد.
وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم این حد نصاب سازش در سال آتی به ۵۰ درصد برسد و برای تحقق آن باید از ظرفیت‌های مردمی ستاد صبر و صلح یاران استفاده شود.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با اشاره به اینکه در تمام استان‌ها ستاد صبر تشکیل شده، ادامه داد: اقشار مختلف مردم که صلاحیت لازم را داشته باشند توانند با ستاد صبر همکاری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید