فرهنگ مراجعه به داور باید در جامعه گسترش پیدا کند


فرهنگ مراجعه به داور باید در جامعه گسترش پیدا کند

خمین - ایرنا - رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: فرهنگ داور باید در جامعه گسترش پیدا کند و ستاد ملی صبر یک ستاد فراقوه‌ای است و اختصاص به قوه قضاییه ندارد و هر فردی می‌تواند عضو این ستاد باشد.

حجت الاسلام هادی صادقی روز یکشنبه در همایش صبر و تجلیل از فعالان شورای اختلاف استان مرکزی در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام راحل در خمین افزود: در کنار شوراهای حل اختلاف، صلح یاران نیز فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به برگزاری نخستین آزمون رسمی شوراهای حل اختلاف در هفته گذشته، اظهار داشت: این آزمون در هشت استان به دلیل سرما در زمان دیگری برگزار می‌شود.
حجت الاسلام صادقی یادآور شد: صبر برگرفته از کلمات صلح، بخشایش و رضایت است و مفهوم عمیقی در فرهنگ اسلامی است.
وی گفت: فرهنگ سازی در صلح و سازش و اقدام در مسیر صلح برخواسته از فرهنگ اسلام است .
رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور افزود: یکی از ویژگی‌های مومنان مهربانی با یکدیگر و ایستادگی در مقابل کفار است.
حجت الاسلام صادقی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا توضیح داد: آن بانوی بزرگوار اسلام همواره دغدغه رفع مشکلات همسایگان از هرگروهی را داشتند.
وی اظهار داشت: حضرت زهرا مانند مادر از رسول الله حمایت کرد و تا پای جان از حضرت علی پشتیبانی کرد و در مقابل دشمنان کوتاه نیامد.
حجت الاسلام صادقی گفت: امام خمینی(ره) نیز با پیروی از سیره اهل بیت (ع)در مقابل کفار ایستاد و با قدرت در مقابل جنایتکاران ایستادگی کرد.
وی خاطرنشان کرد: امام راحل ماهیت استعمارگران را به خوبی شناخته بود و ما نیز این درس را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور افزود: شمار بالای پرونده شایسته جامعه اسلامی نیست و اگر اختلافی پیش بیاید باید با صحبت، مذاکره و پادرمیانی مومنان حل شود.
حجت الاسلام صادقی با تاکید بر اینکه صلح باید جایگزین حکم شود، ادامه داد: با تحقق این امر مهم همبستگی اجتماعی و رفاقت بین مردم ایجاد می‌شود.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، به قضات توصیه کرد که اجازه ندهند کار مردم به جدال برسد و تا می توانیم برای صلح و سازش و عدم صدور حکم تلاش شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس