95 درصد دانش‌آموزان مازندرانی از تحصیل حضوری در نیمسال دوم استقبال کردند


95 درصد دانش‌آموزان مازندرانی از تحصیل حضوری در نیمسال دوم استقبال کردند

ساری - ایرنا - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران گفت که 95 درصد از 520 هزار دانش آموز استان از برگزاری کلاس‌های درس در مدارس و تحصیل حضوری در نیمسال دوم استقبال کردند.

قربانعلی سهرابی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود که موافقت این تعداد دانش آموزان با تداوم آموزش حضوری در یک نظرسنجی که هفته های اخیر در ارتباط با نحوه تحصیل دانش آموزان در نیمسال دوم انجام شد، به دست آمده است.

وی هدف از این نظرسنجی را دستیبابی به سطح رضایتمندی دانش آموزان و خانواده های آنان از آموزش حضور و تقویت برنامه ریزی در این زمینه برشمرد و گفت : آموزش و پرورش مازندران اولویت کاری خود را در شرایط کرونایی، سلامت و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان قرار داده و به هیچ عنوان حاضر نیستیم از سر اجبار و زور دانش آموزان در کلاس‌های درس حاضر شوند.

معاون آموزش ‌و پرورش مازندران با بیان اینکه دانش آموزان استان در فرایند ایجاد ایمنی جمعی در مدارس با واکسیناسیون نقش قابل توجهی داشتند، افزود : به دلیل تزریق ۹۹.۵ درصدی دز اول و ۹۵ درصدی دز دوم واکسن کرونا در بین جامعه هدف حدود ۲۵۰ هزار نفری دانش آموزان استان، این روزها دغدغه‌ها برای ابتلا دانش آموزان به کرونا کاهش چشمگیری یافته است.

سهرابی از تشدید بازرسی‌ها از مدارس استان باهدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا دانش آموزان و معلمان استان به اومیکرون در نیمسال دوم تحصیلی خبر داد و گفت : در سه ماه گذشته حداقل یک مرتبه از تمامی مدارس استان بازرسی انجام شد که حدود ۲ هزار مدرسه تخلفاتی در ارتباط با نقض دستورالعمل‌های بهداشتی و کرونایی داشتند که طبق قانون به مدیران مدارس تذکر کتبی داده شد.

95 درصد دانش‌آموزان مازندرانی از تحصیل حضوری در نیمسال دوم استقبال کردند

استقبال از دز سوم واکسن کرونا

وی با بیان اینکه، مجموعه آموزش و پرورش در مازندران نسبت به تزریق واکسن‌های کرونا موفق عمل کرده است، گفت: در زمان حاضر ۱۰۰ درصد معلمان استان دز اول و ۹۷ درصد هم دز دوم واکسن کرونای خود را تزریق کردند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران تصریح کرد: در بحث تزریق دز سوم واکسن کرونا، فرهنگیان استان به نسبت دیگر اقشار جامعه پیش‌رو هستند و از مجموع ۴۵ هزار معلم تاکنون حدود ۵۰ درصد از آنان نسبت به تزریق این دز تکمیلی اقدام کردند.

سهرابی گفت: تزریق بموقع واکسن در بین گروه فرهنگیان و دانش آموزان باعث شد که هیچ یک از آنان از زمان بازگشایی مدارس تاکنون به کرونا مبتلا نشوند و آمار مطلوب ابتلا نشدن مجموعه کارکنان آموزش و پرورش به این ویروس باعث شد که تمایل والدین و دانش آموزان برای تدوام برگزاری کلاس‌های حضوری افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: با این وصف در بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس استان مانند رعایت فاصله ۲ متری هر دانش آموز از یکدیگر در کلاس‌های درس و یا لزوم استفاده از ماسک توسط دانش آموزان با مشکلاتی مواجه هستیم که به طور حتم در این بخش اقدامات راهبردی و دارای ضمانت اجرا در مدارس استان انجام خواهد شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران گفت: در زمان حاضر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین دانش آموزان مازندرانی در کلاس‌های درس ۴۵ درصد است که باید با افزایش فرهنگ‌سازی‌ها برای افزایش این آمار اقدام کرد.

از اول آذر سال جاری ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۴۵ هزار معلم مازندرانی همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه ادامه فعالیت تحصیلی و آموزش خود را به صورت حضوری بعد از ماه ها وقفه از سر گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم