سرما و یخبندان شبانه تا پایان هفته در مازندران ماندگار است


سرما و یخبندان شبانه تا پایان هفته در مازندران ماندگار است

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرده است که با وجود افزایش دمای هوای استان از امروز یکشنبه تا اواسط هفته جاری، سرما و یخبندان شبانه همچنان تا پایان هفته در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و ارتفاعات این استان ماندگار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که دمای هوای روزانه استان از امروز تا چهارشنبه در مناطق مختلف ادامه خواهد یافت ولی دمای هوای بیشتر مناطق استان در سردترین زمان شب به زیر صفره می رسد.

داده‌های آماری ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که به غیر از چهار ایستگاه هواشناسی تنکابن، رامسر، نوشهر و بابلسر بقیه ایستگاه‌ها دمای هوای شنبه شب مازندران را صفر و زیر صفر ثبت کردند.

طبق این داده‌های آماری، دشت ناز ساری با ثبت دمای ۲.۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر ساحلی و جلگه‌ای مازندران در بامداد یکشنبه سوم بهمن ماه بود و پس از آن نیز گلوگاه با منفی ۲.۳ و قراخیل قائمشهر و آمل نیز با ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر در جایگاه بعدی قرار داشتند.

همچنین در مناطق کوهستانی دمای هوا در بلده شب گذشته به ۱۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید که سردترین نقطه مازندران بود. در کجور نوشهر نیز دمای هوا به ۹.۸ درجه سانتی گراد زیر صفر رسید و شهروندان رینه در لاریجان نیز دمای ۶.۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر را تجربه کردند.

هواشناسی مازندران با انتشار جدول پیش بینی هفتگی اعلام کرد که شرایط جوی استان از امروز تا روز سه‌شنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش تدریجی و نسبی دمای روزانه خواهد بود ولی شهروندان در هنگام شب شاهد ‌یخبندان خواهند بود. دمای هوای شبانه در شهرهای جلگه ای مازندران امشب تا ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر پیش بینی شده است.

شرایط جوی استان در روز چهارشنبه نیز صاف تا قسمتی ابری و در ارتفاعات با وزش باد نسبتا شدید همراه است ولی از شب برای ارتفاعات غربی استان بتدریج ابری با بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی شده است.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان در روز پنجشنبه را نیمه ابری و در ارتفاعات نیمه غربی با بارش باران و برف و وزش باد اعلام و پیش‌بینی و اعلام کرد که با فعال‌تر شدن سامانه جدید بارشی ، شهروندان مازندران از اواخر روز شاهد بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات خواهند بود.

هوای مازندران برای روز جمعه نیز ابری همراه با بارش باران و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف، وزش باد و کاهش دما پیش بینی شده ولی از اواخر روز از میزان ناپایداری تا حدی کاسته خواهد شد.

شرایط جوی استان در روز شنبه هفته آِینده نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران ودر ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی شده است.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته پنج درجه افزایش خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک