شمار مبتلایان به مشکلات گوارشی در روستای دهنه طارم به 18 نفر رسید


شمار مبتلایان به مشکلات گوارشی در روستای دهنه طارم به 18 نفر رسید

زنجان - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: آخرین آمار مبتلایان به بیماری گوارشی در روستای دهنه طارم به 18 نفر رسیده است که بیشتر آنان را کودکان تشکیل می‌دهند و هم اکنون 2 نفر در بیمارستان شهدای طارم بستری هستند و حال عمومی آنان خوب گزارش شده است.

دکتر مصطفی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر بیماری گوارشی در روستای دُهنه طارم تحت کنترل است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اقدامات همزمان و توام پیشگیرانه بهداشتی، درمانی، مدیریتی و اجرایی برای جلوگیری از گسترش بیماری درحال انجام است.

محمدی با بیان اینکه در نمونه‌های آزمایشگاهی اولیه موردی مشاهده نشده ادامه داد: همچنان بررسی‌های آزمایشگاهی تکمیلی و تخصصی در خصوص عامل ایجاد کننده بیماری تا کنترل کامل و رفع نگرانی شهروندان با جدیت ادامه دارد.

وی اظهار داشت: روز اول بهمن جاری، پس از دریافت گزارشی مبنی بر شیوع نوعی بیماری گوارشی در روستای دهنه شهرستان طارم، مدیر شبکه بهداشت و درمان و روسای دستگاه‌های اجرایی ذیربط جهت بررسی ها و اقدامات لازم در این محل حضور یافتند.

به گفته محمدی، مسؤولان ضمن بررسی‌های میدانی، تصمیمات لازم برای پیگیری و اجرای اقدامات در راستای کنترل این بیماری اتخاذ کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان پیش از این نیز اعلام کرده بود که ۱۳ کودک زیر ۱۰ سال از اهالی روستای دهنه طارم با علائم اسهال، استفراغ و درد شکم به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند که علت احتمالی بیماری، آلوده شدن آب روستا به دلیل بارندگی ها گزارش شده است.

روستای دهنه طارم ۸۳۱ نفر جمعیت دارد و از مرکز شهرستان ۱۵ کیلومتر فاصله دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده