برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از مرز ٧هزارتن گذشت


برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از مرز ٧هزارتن گذشت

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از آغاز برداشت خیار گلخانه‌ای تا کنون افزون‌بر هفت هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

مجید فیاضی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال کشاورزان ایرانشهری بیش‌از ۵٣ هکتار از اراضی خود را به کشت خیار گلخانه‌ای اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به افزایش تولید خیار در گلخانه‌ها نسبت به فضای باز افزود: از هر متر مربع گلخانه‌ به طور میانگین بین ٢۵ تا ٣٠ کیلوگرم محصول خیار برداشت شده و این در حالیست که در فضای باز در هر متر مربع فقط بین پنج تا هفت کیلوگرم خیار برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کشت محصولات کشاورزی در محیط گلخانه که همه مراحل رشد گیاه تحت کنترل کامل است باعث افزایش ۱۰ تا ۱۲ برابری عملکرد نیز خواهد شد.

وی بیان کرد: شیوه کشت گلخانه‌ای یکی از روش‌های نوین در عرصه کشاورزی محسوب می‌شود که علاوه‌بر کاهش چشمگیر مصرف آب، افزایش برداشت نیز در این روش به مراتب بیشتر از شیوه‌های دیگر خواهد بود.

فیاضی با بیان این‌که بیش‌از ۵٠٠ نفر در کار کاشت و برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر مشغول بکار هستند افزود: کشت محصولات گلخانه‌ای راهی برای رسیدن به رونق تولید و حفظ منابع آب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر