بهره‌گیری از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان توسعه استان را بدنبال دارد


بهره‌گیری از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان توسعه استان را بدنبال دارد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان ظرفیت‌های بیشماری در تمام زمینه‌ها دارد که بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها توسعه و پیشرفت اقتصادی این نقطه از ایران اسلامی را بدنبال دارد.

به گزارش ایرنا حسین مدرس خیابانی روز یکشنبه در همایش شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای سیستان و بلوچستان با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) اظهارداشت: امیدوارم منش حضرت زهرا(س) الگویی برای همه مادران و دختران سرزمینمان باشد.

وی بیان کرد: شهر و روستای پیشرفته، یک استان توسعه یافته را بدنبال دارد بنابراین باید تمام هدف ما معطوف به استفاده از ظرفیت‌ها باشد تا بتوانیم در منطقه خود پیشرفت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اجرای طرح بدون نظارت حتما به بیراهه می‌رود و ما باید برای حفظ حقوق شهروندی و توسعه شهر کمک کنیم افزود: تلاش شد تا مدیران مختلف را از دستگاه‌های نظارتی و دستگاه‌های مرتبط در همایش دعوت کنیم تا مشکلات شهرداری‌های استان درست‌تر بررسی شود.

وی تصریح کرد: فضای اداره کشور یک فضای جنگی است و اگر انتظار داریم مدیران اجرایی خوب عمل کنند پس باید دستگاه‌های نظارتی دقت نظر بیشتری داشته باشند.
مدرس خیابانی ادامه داد: امروز اگر یک استان توسعه یافته می‌خواهیم حتما ابتدا باید با تامین امنیت و ایجاد یک منطقه پاک و تمیز، شهر و روستایی توسعه یافته داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: برقراری و احساس امنیت مهمترین مساله در سیستان و بلوچستان است بنابراین ابتدا تلاش کنیم این مهم را تامین‌ تا بتوانیم شاهد توسعه شهرهای استان باشیم زیرا بدون امنیت هیچ فعالیت توسعه‌ای امکانپذیر نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند بیان کرد: اگر ما یک شهر پاک می‌خواهیم باید در همه ابعاد برنامه‌ریزی کنیم و موضوعات زیرساختی و توسعه این شهر پاک را مدنظر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: باید یک شهر راحت داشته باشیم زیرا موضوعات مختلفی در شهر ما وجود دارد که باعث سختی تردد و رفت و آمد معلولان شده بنابراین باید برای پیشرفت این مهم تلاش کنیم.

مدرس خیابانی با اشاره به ضرورت استفاده از انرژی‌های نو ادامه داد: باید مقدمات ایجاد یک شهر هوشمند را ایجاد کنیم زیرا دنیا به سمت اینترنت و فناوری‌های نو می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: کشوری که با معضلات تامین بودجه و تحریم‌های ظالمانه مواجه است باید از ظرفیت سرمایه‌های مردمی و بنگاه‌های اقتصادی استفاده کند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: امروز شهرداری‌ها در همه‌ی کشورهای توسعه یافته دنیا، متکفل دستگاه‌های اجرایی مانند بهداشت، سرمایه‌گذاری و آموزش و پرورش هستند.

وی تصریح کرد: برای پیشرفت شهر نیاز به تعامل با بخش فناوری داریم زیرا ما جوانانی را داشته که افکار بسیار خوبی دارند نیاز است در حوزه مدیریت شهری از آنان استفاده شود.
مدرس خیابانی ادامه داد: در رابطه با بحث کم آبی در سیستان و بلوچستان باید گفت متاسفانه مصرف آب در این استان زیاد است بنابراین باید از روش‌های نو در آبیاری فضای سبز شهری استفاده و مصرف آب برای مصارف غیرآشامیدنی را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه مردم ما نیاز به نشاط و تفریح دارند خاطرنشان کرد: تصاویر غیرواقعی از شهرهای سیستان و بلوچستان مخابره شده که باید بتوانیم با استفاده درست از فضاهای شهری، توسعه گردشگری و صنایع دستی آن را تغیر دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: باور کنید برخی از محصولاتی که ما در حوزه صنایع‌دستی در سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور داریم به تنهایی برای اداره یک کشور کافی است بنابراین باید از این ظرفیت خود استفاده درست کنیم.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان استان صنعتی و معدنی نیست پس باید از ظرفیت تجاری و صنایع دستی منطقه برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

مدرس خیابانی تصریح کرد: در ایام نوروز در ستاد سفرهای نوروزی باید توجه داشت که شهرهای ما باید یک تصویر نو مخابره کنند و ستاد استقبال با استفاده از صنایع دستی و رویکرد اقتصادی برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403