میزان ماندگاری بوتاکس، چقدر است؟


میزان ماندگاری بوتاکس، چقدر است؟

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که انواع بوتاکس و میزان ماندگاری آن چیست؟

سوال : انواع بوتاکس و میزان ماندگاری آن چیست؟

پاسخ : تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش ­های برطرف کردن چین و چروک­ ها و جلوگیری از ایجاد آن ­هاست. این روش زیبایی که می ­توان آن را محبوب ­ترین آن ها در بین افراد در نظر گرفت، بدون نیاز به جراحی و توسط پزشک متخصص انجام می ­شود. بوتاکس ماده ­ای است، تهیه شده از سّم باکتری کلستریدیوم که آن را سم بوتولینوم (Botulinum toxin) می­ نامند. این سم پس از تزریق به زیر پوست منجر به فلج موقت و بی ­حرکتی عضلات آن قسمت از بدن می ­شود و همین موضوع از ایجاد چین و چروک­ در آن ناحیه جلوگیری می­ کند.

برای آگاهی بیشتر از انواع و میزان ماندگاری بوتاکس به سراغ کلینیک زیبایی سیب زر رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به کلینیک زیبایی سیب زر یا دریافت نوبت از کلینیک زیبایی سیب زر کلیک کنید.

.jabeh_embed_frame .jabeh_embed_frame iframe

میزان ماندگاری بوتاکس، چقدر است؟

بوتاکس دیسپورت چیست؟

بوتاکس دیسپورت یکی از معروف‌ترین مارک‌های بوتاکس خارجی است که استفاده از آن در کشور ما بسیار رایج است. این بوتاکس ازنظر شرایط نگهداری و ترکیبات کمی با دیگر انواع بوتاکس متفاوت است. به‌ عنوان‌ مثال دمای نگهداری آن بین ۲ تا ۸ درجه بوده و به شکل پودری عرضه می‌شود. همچنین این نوع بوتاکس حاوی لاکتوز است. بنابراین استفاده از آن برای افرادی که به شیر آلرژی دارند ممنوع است. با توجه به اینکه این نوع بوتاکس از کشورهای خارجی وارد می‌شود، قیمت بالایی دارد اما نسبت به دیگر نمونه‌های خارجی نظیر آلرگان قیمت آن مناسب‌تر است.

بوتاکس مسپورت چیست؟

این نوع بوتاکس یک محصول کاملا ایرانی است که شباهت‌های زیادی با بوتاکس دیسپورت دارد. در میان انواع بوتاکس ایرانی موجود در ایران این نوع بوتاکس به دلیل ماندگاری بالاتر و عوارض کمتر طرفداران بیشتری دارد و استفاده از آن توسط بیشتر پزشکان متخصص نیز توصیه می‌شود. این نوع بوتاکس از نظر کیفیت و کارایی کاملا با نمونه‌های خارجی قابل رقابت بوده و به دلیل اینکه در داخل کشورمان تولید می‌شود دارای قیمت کمتری است.

بوتاکس دیسپورت و مسپورت چه تفاوت‌هایی دارند؟

با اینکه که بوتاکس دیسپورت و مسپورت شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، اما تفاوت‌هایی آن ها بیشتر است. البته باید بدانید که تفاوت این دو بوتاکس در ترکیبات سازنده یا نحوه عملکرد نیست. این ویژگی‌ها تقریبا در همه انواع بوتاکس یکسان بوده و تفاوت‌های چندانی بین آن ها نیست. ساده‌ترین تفاوت این دو نوع بوتاکس در کشور سازنده است. بوتاکس دیسپورت در انواع انگلیسی و چینی وجود دارد اما تنها نوع انگلیسی آن مورد تایید پزشکان متخصص است. در مقابل بوتاکس مسپورت به طور کامل در داخل کشور تولید می‌شود و نمونه خارجی ندارد.

اصلی‌ترین تفاوت این دو نوع بوتاکس را می‌توان در سرعت عملکرد آن‌ها یافت. بوتاکس دیسپورت برای اینکه جذب شده و چهره شما را به حالت طبیعی دربیاورد حداکثر به یک روز نیاز دارد. اما در بوتاکس مسپورت این زمان به ۳ تا ۱۰ روز افزایش می‌یابد.

میزان ماندگاری بوتاکس، چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس به چه عواملی وابسته است؟

طبیعتا بوتاکس یک درمان همیشگی نیست و هر از چند گاهی نیاز به تمدید و تزریق مجدد وجود دارد. این زمان می‌تواند بین ۳ تا ۶ یا ۷ ماه متفاوت باشد. به جز مارک بوتاکس مورد استفاده، ماندگاری آن به عوامل متعدد دیگری وابسته است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سن افراد

بدون شک فردی که پا به سنین میان‌سالی و پیری گذاشته است، باید در فاصله‌های کوتاه‌تری تمدید بوتاکس را انجام دهد. چراکه افزایش سن باعث کاهش خاصیت انعطاف‌پذیری و ضعف عضلات می‌شود. همچنین با افزایش سن چین و چروک‌ها به صورت طبیعی افزایش پیدا می‌کنند و بنابراین اثرات بوتاکس در مدت کوتاهی از بین می‌رود.

ساختار صورت

اینکه صورت شما چقدر استخوانی و چقدر گوشتی است می‌تواند بر ماندگاری بوتاکس اثرگذار باشد. به طور معمول چین و چروک در افراد با صورت‌های چاق‌تر بیش از افراد با چهره‌های استخوانی ایجاد خواهد شد. بنابراین زمان ماندگاری بوتاکس نیز در این افراد کوتاه‌تر خواهد بود.

حالات چهره

میزان ماندگاری بوتاکس بستگی زیادی به حالت‌های چهره شما دارد. اگر زیاد اخم می‌کنید یا می‌خندید، باید زودتر از دیگر افراد اقدام به تمدید بوتاکس خط اخم یا لبخند بکنید. همچنین افرادی که با چهره خود خیلی باز می‌کنند و پیش از بروز احساسات از زبانشان می‌توان آن را در چهره‌شان خواند، خطوط عمیق‌تری در چهره داشته و بنابراین زودتر به تمدید بوتاکس نیاز پیدا می‌کنند.

مصرف سیگار و قلیان

نیکوتین موجود در سیگار و قلیان می‌تواند به عضلات شما آسیب رسانده و آن‌ها را ضعیف کند. بنابراین اگر سیگاری هستید و پس از تزریق بوتاکس هم آن را ترک نکرده‌اید، نباید انتظار زیادی از ماندگاری بوتاکس داشته باشید.

نوع پوست

بسته به اینکه پوست شما چرب یا خشک است، استعداد ایجاد چین و چروک در آن متفاوت است. افرادی که پوست خیلی خشک یا خیلی چرب دارند، در صورتیکه برای به تعادل رساندن سطح رطوبت و چربی پوستشان کاری نکنند، باید در فاصله‌های کوتاه‌تری تزریق بوتاکس را انجام دهند.

میزان مراقبت از پوست

اگر از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمی‌کنید، روش‌های موجود برای تقویت سیستم ایمنی پوست را امتحان نکرده‌اید و آن‌چنان که باید به پوست خود اهمیت نمی‌دهید، باید فواصل تمدید بوتاکس را کوتاه‌تر کنید. چراکه ساعات طولانی قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید، استفاده از کرم‌های نامرغوب و توجه نکردن به سلامت پوست می‌تواند آسیب زیادی به عضله‌های چهره وارد کرده و چین و چروک را بیشتر کند.

سبک زندگی

رژیم غذایی و ورزش تاثیر زیادی در حفظ سلامت پوست و جلوگیری از بروز چین و چروک در آن دارد. درصورتی‌که مدام در خال مصرف غذاهای چرب و فست فودی هستید یا به طور مرتب ورزش نمی‌کنید، میزان ماندگاری بوتاکس در شما کاهش خواهد یافت و خیلی زودتر از دوستان ورزشکارتان باید مجددا به کلینیک تزریق بوتاکس مراجعه کنید.

ژنتیک یا بیماری

درصورتی‌که به صورت ژنتیکی مستعد چین و چروک باشید، تعداد دفعات بیشتر باید برای تمدید بوتاکس مراجعه کنید. چراکه بوتاکس نمی‌تواند با ویژگی‌های طبیعی بدن شما مبارزه کند. همچنین اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، داروهای مورد استفاده یا نوع بیماری می‌تواند باعث کاهش ماندگاری بوتاکس برای شما شود.

میزان ماندگاری بوتاکس، چقدر است؟

بررسی میزان ماندگاری بوتاکس مسپورت و دیسپورت

حال سوال اصلی اینجا است که بوتاکس مسپورت و دیسپورت ازنظر میزان ماندگاری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ ماندگاری بوتاکس دیسپورت کمی بیشتر از نمونه داخلی آن است است. چراکه این نوع بوتاکس بر اساس جدیدترین متد روز دنیا ساخته‌شده و تحقیقات بسیاری بر روی نوع ترکیبات و دوز هریک از آن‌ها شده است.

بر اساس گزارش‌های موجود میزان ماندگاری بوتاکس دیسپورت بین ۴ تا ۷ ماه است. البته عواملی که در بخش قبل ذکر کردیم تاثیر زیادی در این زمان دارد اما این مدت برای اکثر مراجعه‌کنندگان با شرایط متفاوت صدق می‌کند. لازم به ذکر است که در مواردی ماندگاری بوتاکس دیسپورت تا ۹ ماه هم گزارش شده است.

بوتاکس مسپورت از زمان ماندگاری کمتری برخوردار است. این موضوع احتمالا به دلیل این است که روش تولید ماده این بوتاکس نسبت به روش‌های استفاده شده در کشورهای اروپایی متفاوت بوده و متخصصان داخلی هنوز به ترکیب قوی تری برای مسپورت نرسیده‌اند. با این حال زمان ماندگاری ۳ تا ۶ ماه برای بوتاکس مسپورت نسبت به دیگر مارک‌های بوتاکس بسیار خوب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر