استان اردبیل به 821 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد


 استان اردبیل به 821 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استان اردبیل به 821 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد که از این رقم 185 کیلومتر در حال بهره‌برداری است.


علی یوسف‌زاده سوم بهمن در جمع خبرنگاران رویکرد معاونت مهندسی و ساخت را متمرکز در دو حوزه توسعه راه‌های اصلی و بزرگراهی و احداث ساختمان‌های دولتی اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۸۹ کیلومتر راه اصلی و ۶۹۰ کیلومتر راه فرعی در استان اردبیل وجود دارد.
وی افزود: راه‌های اصلی دارای دو باند اصلی رفت‌وبرگشت است و در ارتقای آن به بزرگراه دو باند رفت و دو باند برگشت هدف‌گذاری شده است.
یوسف‌زاده تصریح کرد: هرچند استان اردبیل در توسعه بزرگراه‌ها از میانگین کشوری ۵۰ درصد عقب است اما در چند سال اخیر با مطالعات انجام شده در مناطق مختلف استان توسعه ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در اولویت قرار گرفته است که اداره کل راه و شهرسازی تلاش می‌کند تا احداث این بزرگراه‌ها را با اولویت انجام دهد.
معاون مهندسی ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با احداث ۸۲۱ کیلومتر بزرگراه، در سال‌های آینده می‌توانیم به میانگین کشوری برسیم و در کنار آن مسیر ترانزیتی ایمن در راه‌های استان به سمت کشور همسایه و ترانزیت به کشورهای آسیای میانه فراهم آید.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا