زن مسلمان می تواند دارای نقش ولایت باشد/ به زنان فرصت نقش آفرینی اجتماعی بیش از پیش داده شود


زن مسلمان می تواند دارای نقش ولایت باشد/ به زنان فرصت نقش آفرینی اجتماعی بیش از پیش داده شود

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: از نگاه قرآن کریم، زنِ تربیت شده دین، می‌تواند دارای نقش ولایت و تربیت کننده جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالکریم بهجت پور» در پنجمین همایش بین المللی بانوی مهر که از سوی اتحادیه جهانی زنان مسلمان و با همکاری جامعة المصطفی در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن، گفت: در طول تاریخ هرچه فضای اجتماعی دینی تر می‌شود، زنان پیشرفت‌های بیشتری پیدا می‌کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: از حضرت زهرا سلام الله علیها در قرآن کریم به چشمه‌ای جوشان تعبیر شده است که منبعی غنی از معارف برای آحاد زنان جامعه می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، خاطرنشان کرد: از دیدگاه قرآن کریم، زن دارای حیات طیبه است؛ یعنی آن چنان تحولی در شخصیت او شکل می‌گیرد که از زشتی‌ها و پلشتی‌ها تنفر پیدا می‌کند.

وی نقش اجتماعی زن در سوره توبه را مانند نقش ولایی مرد دانست و اظهار داشت: از نگاه قرآن زن تربیت شده دین، می‌تواند دارای نقش ولایت و تربیت کننده جامعه را ایفا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، تصریح کرد: ما هر چه به سمت گسترش نظام دینی می‌رویم، باید قدرت کنشگری زنان بیشتر شود؛ باید به زنان فرصت نقش آفرینی اجتماعی بیش از پیش داده شود.

وی با اشاره به پیام امام خمینی رحمة الله علیه به مردم جهان، افزود: ایجاد فرصت برای زنان در ابعاد مختلف یکی از پیام‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور بیان داشت: امروز زنان در ایران اسلامی در حال درخشیدن و نقش آفرینی در عرصه دین هستند.

وی تأکید کرد: به نظر ما برای نقش آفرینی زنان مسلمان در عرصه‌های اجتماعی و بین المللی می‌بایست سیره حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان الگو و صراط مستقیم قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها یک فرد نیست، بلکه یک فرهنگ و مکتب برای ماست؛ زهرای اطهر سلام الله علیها نشانگر صحیح از غلط است.

وی با تأکید بر توسعه یافتگی زن مسلمان در سایه تأسی از حضرت زهرا سلام الله علیها، عنوان داشت: امروز جهان تشنه عدالت است؛ حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه فدکیه به این امر اشاره دارند که عدالت تسکین قلوب را به ارمغان می‌آورد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: توسعه‌ای که با عدالت همراه نباشد توسعه اسلامی نیست؛ ما به هر قیمتی بنا نیست به توسعه اقتصادی برسیم؛ توسعه اقتصادی در جامعه اسلامی باید بر پایه عدالت باشد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...