سوم بهمن ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها


سوم بهمن ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

استان ها- ایرنا- خطر شیوع سویه جهش یافته اومیکرون در اقصی نقاط کشور جدی است و نگرانی هایی را در بین مردم و مسوولان کشور ایجاد کرده از این رو کارشناسان امر توصیه می کنند، در شرایط کنونی بهترین اقدام برای افراد بالای 12 سال انجام کامل واکسیناسیون کرونا و رعایت کامل تمامی نکات بهداشتی است.

سویه جهش یافته اومیکرون با توجه به سرایت‌پذیری بالای آن در حال تبدیل شدن به سویه غالب در کشور است در این میان ایمن سازی عمومی با واکسیناسیون کامل و رعایت تدابیر بهداشتی بیش از پیش اهمیت دارد.

این در حالی است که متولیان حوزه سلامت تاکید دارند با توجه به خطر شیوع اُمیکرون، هر میزان پوشش واکسیناسیون بیشتر باشد، مقاومت افراد در برابر ابتلا افزایش یافته و زمینه ایجاد جهش‌های جدید این ویروس کاهش خواهد یافت.

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت اُمیکرون در جهان بسیار بحرانی است و بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا، درگیری بسیار شدیدی با اُمیکرون دارند و روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در آمریکا بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند و کشورهای همسایه نیز درگیر هستند و ما بسیار نگران هستیم چون اُمیکرون قدرت انتشار بسیار زیادی دارد.

دکتر بهرام عین اللهی اظهار داشت: با تست های تشخیصی انجام شده تاکنون بیش از ۲ هزار بیمار مبتلا به اُمیکرون در کشور شناسایی شده و میزان آلودگی در سطح جامعه، بیشتر از این موارد است و در این میان مراجعات سرپایی در ۲ هفته اخیر تقریبا چهار برابر شده و وقتی مراجعات سرپایی افزایش می یابد ممکن است موارد بستری و بیماران بدحال نیز افزایش یابد و نگرانی هایی در این زمینه داریم.

سوم بهمن ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

کشور در مسیر افزایش مبتلایان به سویه جدید اومیکرون

حمید سوری رییس کمیته پیشگیری و بهداشت قرارگاه ستاد ملی کرونا اعلام کرد روند ابتلا به سویه جدید اومیکرون در کشور به شکل تصاعدی رو به افزایش است به عبارتی فراوانی ابتلا به این سویه روزانه صعودی است.

وی افزود: در مسیر افزایش مبتلایان به سویه جدید اومیکرون قرار داریم اما در حال حاضر به طور دقیق نمی‌توان مشخص کرد که خیز اصلی از چه زمانی آغاز می‌شود. هرچند علائم و نشانه های اولیه خیز اومیکرون در کشور بروز کرده است اما حدود ۲ هفته باید بگذارد تا به طور دقیق تر در این مورد قضاوت کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهارداشت: براساس شاخص های اپیدمیولوژی روند ابتلا به سویه جدید اومیکرون در ایران در حال افزایش است اما ۲ هفته باید منتظر باشیم تا وضعیت دقیق این سویه در کشور مشخص شود، اگر این روند چند مدتی تداوم داشته باشد به این معنی است که وارد خیز سویه جدید شدیم.

سوری، روند افزایشی سویه جدید اومیکرون در کشور را نگران کننده اعلام کرد و گفت: هرچند هنوز تغییرات جدی در شاخص های مرگ و بستری مشاهده نمی شود، اما شاهد روند صعودی ابتلا به بیماری در کشور هستیم که می تواند مشکلاتی را برای مردم فراهم کند.

وی افزود: اگر نظام بیماریابی فعال و دقیق داشتیم، بهتر می توانستیم وضعیت آینده پیش بینی و برنامه های مناسب را اجرا کنیم.

سوری تصریح کرد: بیشتر مبتلایان شناسایی شده، افرادی هستند که خودشان به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می کنند و به نظر می رسد چندین برابر مبتلایانی که شناسایی شدند، افرادی هستند که دچار بیماری شده اما هنوز شناسایی نشده اند و به راحتی در جامعه در حال تردد هستند.

وی ادامه داد: افراد بدون علامت و اغلب کسانی که به نوع خفیف سویه جدید اومیکرون مبتلا می شوند به طور معمول به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمی کنند به همین دلیل تصویر روشنی از وضعیت مبتلایان به سویه جدید در کشور نداریم.

واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال بزودی آغاز می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال علیه کرونا پس از تایید نوع واکسنی که قرار است تزریق شود، بزودی آغاز خواهد شد.

بهرام عین اللهی روز یکشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از بانوان طبیب در سالن همایش های رازی در جمع خبرنگاران افزود: در ستاد ملی مقابله با کرونا که روز گذشته (شنبه) برگزار شد، به این جمع بندی رسیدیم که با توجه به توصیه کمیته های علمی و مراکز جهانی در مورد واکسیناسیون کودکان و نتایج تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان، قرار شد برای کودکان زیر ۱۲ سال کشور نیز واکسن کرونا تزریق شود.

وی اظهار داشت: تایید نوع واکسنی که قرار است به این کودکان تزریق شود توسط کمیته علمی چند روز طول می کشد و سپس با اعلام وزارت بهداشت بصورت داوطلبانه این واکسیناسیون آغاز خواهد شد.

محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن آسترازنکا به اندازه کافی وارد کشور شده و پس از طی مراحل قانونی در اختیار مراکز تزریق واکسن قرار می گیرد.

سوم بهمن ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تازه ترین اخبار از وضعیت کرونایی استان‌ها

از هرمزگان خبر رسیده که با فوت یک بانوی ۶۲ ساله در شهرستان بندرعباس آمار فوتی های کرونا در هرمزگان به دو هزار و ۴۶۲ نفر رسید. در حال حاضر نیز ۱۳ مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که حال ۴ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

۸۰ درصد موارد ابتلا در هرمزگان از نوع اومیکرون است و در حال حاضر نگرانی بسیاری مبنی بر اوج گیری این سویه جدید در استان وجود دارد.

روزهای بدون فوتی کرونا در استان اردبیل برای ششمین روز متوالی ادامه یافت و با تداوم روند کاهشی شیوع، پایین‌ترین آمار شاخص ابتلای جدید و مجموع بستری مبتلایان کووید.۱۹ در این استان طی سال جاری به ثبت رسید.

طی شبانه روز گذشته با صفر شدن دوباره فوت مبتلایان کرونا برای ششمین روز متوالی، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان در رقم ۲ هزار و ۶۲۶ نفر باقی ماند.

در ادامه روند پایدار شیوع کووید.۱۹ در استان اردبیل، ۱۵ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی این استان بستری شده و تحت مداوا قرار گرفتند. این میزان بستری روزانه مبتلایان کرونا پایین‌ترین آمار ثبت شده در سال جاری بوده و ۱۷۴ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در استان اردبیل است.

از سویی دیگر از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۸ هزار و ۸۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اند که از این تعداد ۸۶ هزار و ۴۹۱ بیمار بهبود یافته اند.

روند شیوع بیماری اومیکرون در کشور افزایشی است و پیش بینی می شود در اسفند ماه سال جاری و فرودین ماه ۱۴۰۱ پیک جدیدی را داشته باشیم.

هم اینک ۷۵ بیمار در بیمارستان های معین کرونا بستری هستند که هشت نفر مثبت قطعی می باشند که طی ۱۵ ماه گذشته کمترین موارد مثبت بستری شده را در این مدت شاهد بوده ایم. برای اولین بار میانگین بروز بیماری در استان از میانگین کشوری کمتر شده بگونه ای که در استان میانگین ۲۳ در هزار نفر جمعیت و در کشور ۳۰ در هزار نفر است.

خبر دیگر اینکه در استان مرکزی۲۱۳ بیمار جدید کووید ۱۹ بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی طی ۷۲ اخیر در این استان شناسایی شد که ۱۰ نفر از بیماران جدید شناسایی شده برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

مورد فوتی کرونا در این بازه زمانی گزارش نشده و شمار فوتی‌های کووید ۱۹ در استان مرکزی تاکنون ۲ هزار و ۹۹۵ نفر است.

کرمانشاه در شبانه‌روز گذشته یک نفر براثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان فوت کرد و مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۳۸ نفر است.

آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی این استان اکنون به ۷۸ نفر رسیده است از این تعداد ۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۶ نفر آنها وخیم است.در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ بیمار در مراکز درمانی استان با علایم کرونا بستری و۳۳ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

۱۸ نفر بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته در سطح استان شناسایی شدند که این تعداد نسبت به روز قبل ۱۰ نفر کمتر است.

در استان سمنان شمار بستری‌های ۲۴ ساعت گذشته کرونا در بیمارستان‌های این استان در مقایسه با روز قبل، پنج درصد افزایش یافت. کمیته مذکور تعداد افرادی که با احتمال ابتلا به کووید۱۹ به بیمارستان‌های استان سمنان مراجعه کردند را ۶۰ نفر اعلام کردکه آزمایش کرونای ۸۹ نفر در استان طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شد.

همچنین در این مدت، ۶۴ نفر به عنوان مبتلای مثبت کرونا به صورت سرپایی شناسایی شدند و ۲۵ مبتلای قطعی بستری شناسایی و سه بیمار کرونایی نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های این استان مرخص شدند.

از ایلام خبر رسیده که ۱۳ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی بستری شدند و هم اکنون مجموع بستری های استان ۳۷ نفر است.

فوتی ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته ثبت نشده و مجموع فوتی های استان یک هزار و ۱۷۷ نفر است.همچنین ۱۴ ابتلای جدید کرونا در شبانه روز گذشته شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۶۷ هزار و ۴۴۹ نفر است.

در استان لرستان ۴۰ ابتلای جدید کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان ثبت شد و مجموع مبتلایان به ۱۹۸ هزار و چهار نفر رسید.

طی شبانه روز گذشته در استان هیچ مورد مرگ و میر به دلیل ابتلا به کرونا در استان ثبت نشده و شمار جانباختگان همچنان ۲ هزار و ۶۸۷ نفر است. ۹۳ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند.

خبر دیگر امروز اینکه در آذربایجان غربی طی دی ماه گذشته، ۳۸ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان ثبت شده که بیشترین موارد مربوط به ارومیه بود.

در این مدت، هشت فوتی در ارومیه، ۶ فوتی در سلماس، سه فوتی در هریک از شهرستان های پیرانشهر، نقده و خوی و ۲ فوتی در شهرستان های مهاباد، ماکو، سردشت و میاندوآب به ثبت رسیده است.

تاکنون هفت هزار و ۲۵۴ نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که ۵.۵ درصد کل فوتی های کشور را شامل می شود.

از سویی دیگر در استان همدان با شناسایی ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت استان از ابتدای شیوع ویروس تاکنون به ۳۱ هزار و ۲۰۳ نفر و در بخش سرپایی به ۱۰۰ هزار و ۴۰۷ نفر رسید.

آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این استان به صفر رسید به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش و ثبت نشده است. آمار متوفیان کرونا در استان همدان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۱۶۶ نفر رسیده است.

خبر دیگر از استان البرز اینکه ۳۴ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند. ۱۱۵ بیمار بدحال کووید ۱۹ اکنون در مراکز درمانی استان البرز بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی کرونایی در استان ثبت شده است ۶ هزارو ۵۰۰ بیمار بدحال کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در البرز جان باخته‌اند.

سوم بهمن ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تداوم واکسیناسیون عمومی در کشور

تا کنون ۶۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۳۰۹ نفر دُز اول، ۵۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۶۴۶ نفر دُز دوم و ۱۴ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۴۴۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۸ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۳۹۵ دُز رسیده است.

طی شبانه روز گذشته نیز ۳۸۷ هزار و ۵۷۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

همچنین دو میلیون ۹۵۴ هزار و ۴۸۹ دز واکسن کرونا در هرمزگان تزریق شده که از این میزان یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۱۸۱ دز در نوبت اول، یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۵۰۵ دز در نوبت دوم و ۳۳۶ هزار و ۶۸۳ دز برای نوبت سوم تزریق شده است.

در کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان تاکنون یک میلیون و ۱۳۰ هزار دُز واکسن تزریق شده که در نوبت اول ۵۲۳ هزار دُز و در نوبت سوم ۱۳۰ هزار دُز تزریق شده است. پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالاتر از ۱۲ سال را در استان در نوبت اول ۹۳ درصد و در نوبت دوم ۸۳ درصد بوده است.

تاکنون ۱۸۶ هزار و ۱۲۲ نفر معادل ۱۶ درصد جمعیت استان کردستان دُز سوم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.تاکنون ۲ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۲۹۵ دُز واکسن کرونا در استان در قالب نوبت های اول، دوم و سوم تزریق شده است.

تزریق ۱۸۶ هزار و ۱۲۲ دُز واکسن در قالب نوبت سوم در این استان بوده است و ۶۹ درصد مادران باردار نوبت اول و ۴۳ درصد آنان نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

در استان قزوین تاکنون ۲۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در این استان هر سه دُز واکسن علیه کرونا را دریافت کرده اند. در مجموع حدود ۹۴ درصد از جمعیت استان قزوین نوبت اول و حدود ۷۸ درصد نیز نوبت دوم واکسن علیه کرونا را تزریق کرده اند.

در همین حال تنها ۱۱ درصد افراد بالای ۱۸ سال سیستان و بلوچستان در شهرهای زیر پوشش این دانشگاه نسبت به دریافت دُز سوم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند.

تاکنون بیش‌ از یک میلیون و ۲۶۰ هزار دُز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان تزریق شده و پوشش یک نوبت تزریق واکسن در جمعیت بالای ۱۸ سال به ۷۸ درصد رسیده و بیش‌از ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال نیز دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

در اردبیل تاکنون یک میلیون و ۸۹۸ هزار و ۴۶۱ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است. بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف ساکن در این استان واکسن زده اند که ۹۱۳ هزار و ۵۹۱ دُز واکسن نوبت اول و ۸۰۱ هزار و ۹۰ دُز واکسن نوبت دوم تزریق شده است. برای ۱۸۳ هزار و ۷۸۰ نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در استان اردبیل، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است.

خبر دیگر از آذربایجان غربی اینکه تاکنون ۱۷ درصد جمعیت هدف در استان، دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که البته این روند با سرعت در حال افزایش است. طبق آخرین آمار، ۴۶۸ هزار و ۱۳۶ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند. تاکنون پنج میلیون و ۱۱۰ هزار دز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده که چهار درصد کل واکسیناسیون در کشور است.

تا اول بهمن امسال، حدود یک میلیون و ۶۰ هزار نفر در آذربایجان غربی با گذشت سه ماه از تزریق دُز دوم، مشمول تزریق دز سوم شده اند که حدود ۶۰۰ هزار نفر از آنان، هنوز به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده اند.

در شهرستان مهاباد۳۰ هزار و ۷۷۵ نفر معادل ۱۶.۵ درصد جمعیت هدف این شهرستان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. از ابتدای طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون بیش از ۳۵۸ هزار و ۸۳۷ دُز انواع واکسن کرونا در این شهرستان به گروه‌های هدف و اولویت دار تزریق شده است.

گزارش های کرونایی استان ها

واکسیناسیون همچنان بهترین سد در برابر اُمیکرون

آخرین اطلاعات درباره وضعیت کرونایی کشور / فوت ۲۸ نفر دیگر بر اثر کرونا

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۸ نفر دیگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۲۳۰ نفر رسید. در این بازه زمانی ۵۱۴۴ بیمار جدید شناسایی شدند.

از دیروز (شنبه) تا امروز یکشنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی که ۳۶۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۹۰ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۸۰ هزار و ۳۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۱۲۰۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات