سهمیه آرد 10 نانوایی به دلیل تعطیلی خودسرانه در مهاباد کسر شد


سهمیه آرد 10 نانوایی به دلیل تعطیلی خودسرانه در مهاباد کسر شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: سهمیه 10 واحد نانوایی این شهرستان به علت تعطیلی خودسرانه ، کسر و به سایر واحدهای فعال تعلق گرفت.

محمد جهین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ادامه گشت های بازرسی از فعالیت واحدهای خبازی شهرستان طی هفته گذشته ۱۰ واحد نانوایی که به بهانه بارش برف به صورت خودسرانه اقدام به تعطیلی و یا زودتر از موعد مقرر واحد خود را تعطیل کرده بودند شناسایی و از سهمیه آرد آنان کسر شد.

وی ادامه داد: با ساماندهی و مدیریت شرایط موجود خوشبختانه اخلالی در امر تامین نان مورد نیاز شهروندان به عنوان یک کالای ضروری ایجاد نشده و با جایگزین کردن سایر واحدهای فعال کسری آرد واحدهای متخلف جبران شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه هم اکنون مشکلی در امر توزیع نان شهروندان وجود ندارد، اظهار داشت: در صورت تکرار تخلفات توسط این تعداد نانوایی متخلف، سهمیه آرد آنها برای همیشه قطع و امتیاز آن ها به متقاضیان دیگر اهدا خواهد شد.

جهین، با اشاره به اینکه شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی با شماره ۱۲۴ و یا ۴۲۴۴۹۷۴ تماس بگیرند، اظهار داشت: در سه ماهه پاییز امسال ۶۸۷ مورد بازرسی از نانوایی ها انجام و ۱۲۲ پرونده تخلف تعزیراتی برای واحدهای متخلف تشکیل شده است.

وی ارزش ریالی این پرونده ها را بیش از یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال برآورد و اضافه کرد: در این مدت ۶۰ مورد شکایت شهروندان نیز پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه در مهاباد ۳۲۶ واحد نانوایی مشغول فعالیت است، افزود: از این تعداد ۱۲۶ واحد نان لواش ماشینی سهمیه‌دار، ۴ واحد نان لواش سنتی سهمیه‌دار، ۱۰ واحد نان لواش ماشینی آزادپز، ۹ واحد نان لواش سنتی آزادپز در داخل شهر و ۲۸ واحد نان لواش ماشینی سهمیه‌دار و ۳۵ واحد نان لواش سنتی سهمیه‌دار، ۱۰ واحد نان لواش ماشینی آزادپز و ۲ واحد نان لواش سنتی آزادپز نیز در بخش روستایی مشغول به فعالیت هستند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد