95درصد مسیرهای روستایی آذربایجان‌غربی درگیر برف بود/ مسیر54روستا درحال بازگشایی


95درصد مسیرهای روستایی آذربایجان‌غربی درگیر برف بود/ مسیر54روستا درحال بازگشایی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 95 درصد مسیرهای 2 هزار و 700 روستای دارای سکنه استان طی یک هفته اخیر درگیر برف و حتی کولاک بودند، گفت: فقط مسیر 54 روستا بسته باقی مانده که آن هم در حال بازگشایی است.

ارسلان شکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسیرهای روستاها برحسب میزان بارش صورت گرفته و تداوم بارش، یک تا سه بار برف روبی شده و این روند در برخی مناطق همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی هشت هزار کیلومتر راه روستایی دارد که بیش از ۹۵ درصد آن برف روبی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر روستاها، سه هزار کیلومتر جاده بین شهری و ۶۵۰ کیلومتر مسیر برف گیر در گردنه ها نیز بارها طی هفته جاری برف روبی شده که اقدامی ارزشمند از سوی راهداران به شمار می رود.

شکری بیان کرد: طی یک هفته اخیر به صورت متناوب در ۱۸ گردنه آذربایجان غربی شاهد کولاک برف و یخبندان بودیم که بازگشایی آنها در سریع ترین زمان انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر همه راه های اصلی آذربایجان غربی باز است، گفت: این در حالی است که عملیاتی سنگین طی یک هفته جاری در راه های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شد.

وی افزود: در شهرستان های اشنویه، پیرانشهر، سردشت، مهاباد، میاندوآب، بوکان، شاهین دژ و تکاب و همچنین بخش های سیلوانا و صومای برادوست ارومیه، صفائیه و الند خوی و شهرستان چالدران شاهد ارتفاع یک متری برف بودیم که نشان دهنده شدت بارش هاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اضافه کرد: در این عملیات ۶۸ اکیپ راهداری با ۴۲۰ دستگاه ماشین آلات و همچنین ۵۰ دستگاه ماشین آلات اجاره ای بخش خصوصی به کار گرفته شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی طی یک هفته اخیر شاهد بارش متناوب برف بود و همه شهرستان های آذربایجان غربی جز بخشی از شهرستان های شوط، پلدشت و ماکو تحت تاثیر این بارش قرار داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا