در نظام جمهوری اسلامی زمینه‌های لازم برای رشد و کمال بانوان فراهم است


در نظام جمهوری اسلامی زمینه‌های لازم برای رشد و کمال بانوان فراهم است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در نظام جمهوری اسلامی زمینه‌های لازم برای رشد و کمال بانوان فراهم است.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در مراسم بزرگداشت ولادت حضرت زهرای مرضیه (س) و تجلیل از بانوان شاغل در دادگستری لرستان با تبریک خجسته میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، مادر فضایل و نیکی‌ها، اظهار کرد: با گفت وگو، نوشتن و سرودن در مورد حضرت زهرا (س) نمی‌توان حقیقت وجودی این بانوی بزرگوار را تبیین و بیان کرد.

کتاب و عترت بالاترین نعماتی بوده که از ظرف وجودی و مبارک حضرت زهرا(س) بر این عالم جریان پیدا کرده است

وی با بیان اینکه خداوند نعمات فراوانی به رسول اکرم(ص) اعطا کرد، ادامه داد: دو نعمت کتاب و عترت بالاترین نعمات است و این دو نعمت کتاب و سنت از ظرف وجودی و مبارک حضرت زهرا(س) بر این عالم جریان پیدا کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار کرد: امام عصر(ع) که نور رسول گرامی اسلام را در این عالم پرتو افشانی می‌کند از مجرای وجودی حضرت صدیقه طاهره (س) است.

شاهرخی با بیان اینکه امام عصر(ع) می‌فرماید الگوی من حضرت زهرای مرضیه (س) است، افزود: در روز محشر و قیامت که ولوله برپا می‌شود، با حضور حضرت زهرا(س) همه جا ساکت و آرام خواهدشد.

همسران فداکار هستند که پله‌های ترقی مردان را فراهم می‌کنند

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه موفقیت هر مردی در سایه همکاری و تلاش همسرش است، عنوان کرد: همسران فداکار هستند که پله‌های ترقی مردان را فراهم می‌کنند.

وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی زمینه‌های لازم برای رشد و کمال بانوان فراهم است.

شاهرخی بیان کرد: بسترهای رشد و کمال علمی، فرهنگی، آموزشی، پروهشی اجتماعی و سیاسی برای بانوان جامعه ما فراهم است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: دو دیدگاه در باب بانوان است، یک دیدگاه این است که بانوان موجودات ضعیفی هستند که تاب مقاومت در فراز و نشیب روزگار را ندارند و این دیدگاهی مردودی است چون بانوان با واسطه و بی‌واسطه در ارتقای فرهنگی و توسعه کشور دخالت و حضور داشتند.

امام راحل با پنجه در پنجه نظام سلطه آنان را به زبونی ونابودی کشاند

وی گفت: حضور بانوان در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پررنگ بوده و مادران، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان و رزمندگان و دفاع از حرم و سلامت و امنیت همه حاکی از این مطلب است.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: دیدگاهی را کمپانی‌ها و شرکت‌های اقتصادی و تجاری تقویت می‌کنند این است که بانوان ابزاری برای پر کردن اوقات فراغت افراد هوس‌باز است و این موضوع را نشر می‌دهند و در پشت صحنه آنان نظام سلطه است.

شاهرخی با بیان اینکه امام راحل با پنجه در پنجه نظام سلطه آنان را به زبونی ونابودی کشاند، افزود: این ذلت و زبونی ادامه خواهد داشت و همه این موارد در سایه همراهی و تعاون بانوان بوده است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از ۲۶۰ بانوی شاغل در دادگستری لرستان تجلیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش