شوراهای خراسان جنوبی در تصمیم‌سازی‌ها مشارکت کنند


شوراهای خراسان جنوبی در تصمیم‌سازی‌ها مشارکت کنند

بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: شوراهای اسلامی باید در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها حضور فعال‌تری داشته باشند و در این استان به‌رغم جایگاه و اهمیت آنها، فعالانه اقدام نکرده‌اند.

علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در دیدار رییس و اعضای شورای اسلامی استان با استاندار خراسان جنوبی افزود: هم در قانون و هم نظام تصمیم‌سازی کشور، نظام شورا به رسمیت شناخته شده ولی یک ضعف عمده این است که شوراها بیشتر به جای اینکه در ارکان تصمیم‌سازی شرکت کنند تبدیل به یک نهاد عمومی غیردولتی شده‌اند.

وی گفت: از نظر ظرفیت قانونی، نماینده شورای اسلامی استان در تمامی کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی عضویت دارد اما باید نقش فعال‌تری داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: ظرفیت شورای اسلامی نه تنها در استان ما که در کشور و مسایل استانی و ملی خیلی فعال نیست و باید کلیت کار اصلاح شود.

وی با توصیه به پرهیز از برخورد منفعلانه با موضوعات اظهار داشت: نمایندگان شورای اسلامی باید به موضوعات و مسایل استان اشرافیت کامل داشته و در حوزه‌های متعدد مشارکت فعال داشته باشند.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه نماینده شورای اسلامی استان در شورای عالی استان‌ها حضور دارد گفت: از وجود این نماینده و توان و ظرفیت شورای عالی استان‌ها و طرح‌هایی که می‌تواند به مجلس شورای اسلامی ارائه شود، آن طور که باید در استان استفاده نکرده‌ایم و شورای عالی استان‌ها، ظرفیت بسیار خوبی برای رشد و تعالی استان است.

وی ادامه داد: نیازهای مناطق مختلف زیاد، ضروری و اورژانسی بوده در مقابل منابع محدود است لذا با توجه به رویکرد دولت سیزدهم، چنانچه نیازها را بفهمیم و دغدغه‌ها در همین راستا باشد و برنامه‌ریزی‌ها با همین رویکرد صورت گیرد، موفق خواهیم بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با تغییر سیستم مدیریتی کشور این رویکرد، دغدغه و عزم با هم یک راستا شده‌اند و باید از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کرد.

عباس‌زاده افزود: شورای اسلامی استان به عنوان چشم بینای مردم و نماینده آنان مسائل و مشکلات شهرستان‌ها را رصد می‌کنند و باید از ظرفیت سفرهای استانی رییس جمهور و سفرهای شهرستانی استاندار استفاده کنند.

وی با اشاره به موارد مطرح شده در نشست اعضای شورای اسلامی استان با استاندار گفت: صحبت‌های ارائه شده نشان داد که سفرهای شهرستانی بازخورد و برون‌داد خوبی داشته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: وظیفه ما پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی است که در این زمینه نمایندگان شورای اسلامی استان هم می‌توانند کمک کنند.

وی گفت: از آنجایی که متولی امور شوراها در حوزه قانونی و اداری بیشتر با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری است باید فرمانداران، شوراهای اسلامی و بخشداران موضوعات کلان منطقه را احصا کرده و در اختیار ما قرار دهند.

عباس‌زاده افزود: برای شوراها در حوزه اداری و اجرایی سه ظرفیت مهمِ دفتر امور شهری و شوراها، دفتر امور روستایی و شوراها و شورای حل اختلاف شوراهای اسلامی دیده شده که باید از این فرصت به‌خوبی استفاده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟