427 سری جهیزیه به زوج های نیازمند خراسان شمالی اهدا شد


427 سری جهیزیه به زوج های نیازمند خراسان شمالی اهدا شد

بجنورد- ایرنا- در آیینی امروز -یکشنبه- با حضور استاندار خراسان شمالی، نماینده ولی فقیه در بجنورد و جمعی از مسوولان استانی 427 سری جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اهدا شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در این آیین اظهار داشت: این سری جهیزیه‌ ها شامل یخچال، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی، فرش و جاروبرقی است.

مجید الهی راد با بیان اینکه ارزش این جهیزیه‌ها به‌طور میانگین برای هر سری بیش از ۲۰ میلیون تومان است گفت: ۶۳۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۰ میلیارد و ۲۳۳ میلیون تومان از ابتدای سال تاکنون به نوعروسان زیر پوشش این نهاد اهدا شده است.

وی گفت: هم اکنون ۳۰ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار با جمعیت بیش از ۷۳ هزار و نفر را مدیریت می کنند.

وی با بیان اینکه همچنین پنج هزار و ۹۸۰ طرح اشتغال توسط بانوان زیر پوشش این نهاد مدیریت می شود افزود: بانوان امسال برای هزار و ۷۷۷ طرح اشتغال تسهیلات دریافت کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با اشاره به اینکه بانوان در تمامی حوزه ها از جمله اجتماعی و اقتصادی نقش بسیاری دارند گفت: هم اکنون ۱۳ هزار و ۷۵۰ حامی خانم از فرزندان یتیم استان حمایت می کنند.

427 سری جهیزیه به زوج های نیازمند خراسان شمالی اهدا شدنماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این آیین گفت: زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) درس‌های فراوانی داشت و خانواده ها باید این بانوی بزرگ اسلام را الگو خود و فرزندان خود قرار دهند.

حجت الاسلام رضا نوری با اشاره به اینکه فاطمه (س) کسی همانند او نیست اظهار داشت: خانواده ها در تمامی حوزه ها از جمله عبادت طرز زندگی و همسرداری و تربیت فرزند این بانوی دوعالم را الگو قرار دهند.

وی افزود: دختر پیامبر (ص) هم خودش اهل عبادت بود و هم دیگران را کمک می کرد.

امام جمعه بجنورد گفت: تمامی مادران فرزندان خود را با نماز و روزه عبادت و بندگی خدا و نیز با الگوهای مهم دینی آشنا کنند.

وی افزود: بانوان در مسائل زندگی از جمله مشکلات اقتصادی مردان را کمک کنند.همانطوریکه فاطمه (س) همسرش علی(ع) را حمایت می کرد.

وی در مورد اهمیت فرزندآوری در زندگی مشترک زوج‌های امروزی با تشریح زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: این حضرت در ۹ سال زندگی مشترک با امیرالمومنین (ع) پنج فرزند به وی هدیه کرد و خانواده ها بوِیژه زوج های جوان این مورد را نیز الگو زندگی خود قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس