امام جمعه بجنورد: مصوبات شورای انقلاب فرهنگی باید عملیاتی شود


امام جمعه بجنورد: مصوبات شورای انقلاب فرهنگی باید عملیاتی شود

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای تمامی دستگاه ها تصویب و ابلاغ شده و باید مدیران این مصوبات را مطالعه و عملیاتی کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز یکشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی اظهار داشت: جایگاه این شورا به عنوان ستاد عالی سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان همراه با جایگاه هماهنگ کننده و نظارت کننده دارای اهمیت است و مصوبات این شورا در قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی مورد تصویب قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مصوبات شورای انقلاب فرهنگی در جامعه ما مظلوم واقع شده است و برخی از مدیران حتی یک بار هم مصوبات را مطالعه نکرده اند و ماحصل این نهاد را در دستگاه ها به خوبی نهادینه نکرده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد مردم در جامعه ما به اشکال مختلف با اداره ها و دستگاه های دولتی سر و کار دارند و باید از این ظرفیت در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش‌های انقلابی استفاده کرد.

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه همکاری لازم را با شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد و توانسته گام های مهمی را در در این راستا و در جهت روشنگری مردم جامعه بردارد.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی دستگاه های خراسان شمالی فعال شده و زیرساخت‌های این ستاد به خوبی شکل گرفته است و مدیران باید از ظرفیت به خوبی استفاده و این ارزش های اخلاقی و اسلامی را اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر مجموعه ناظر و مچ گیر نیست و به عنوان مجموعه ای کمک حال مدیران تلقی می شود و از این رو مدیران باید از این ناظران برای پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده کنند.

امام جمعه بجنورد افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر دنبال یاد آوری و گزارش گیری است و دستگاه های دولتی و غیردولتی را در اجرای اصول اسلامی و مذهبی همراهی می‌کنند.

وی در ادامه به برخی از آسیب های فرهنگی و اجتماعی جامعه اشاره کرد و گفت: حیوان گردی به عنوان فرهنگی ناهنجار در بین برخی از مردم رواج یافته است و شورای شهر با نصب بنر و فضاسازی محیطی باید در این زمینه ورود کند و نقش راهبردی خود را انجام دهد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: سپاه پاسداران با استفاده از یکهزار و ۶۰۰ گروه جهادی نقش مهمی در جهت روشنگری جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی استان ایفا کند و همه دستگاه ها در کنار هم اجازه ندهند تا جوانان ما مورد هجمه توطئه فرهنگی دشمنان قرار گیرند.

وی بررسی مشکلات طراحان پوشاک اسلامی را از دیگر موارد مهم حوزه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: بسیاری از زنان محجبه برای تهیه پوشاک اسلامی با مشکل مواجه هستند اگر ما تسهیلات بازار را در اختیار طراحان اسلامی قرار دهیم و این حوزه را تقویت کنیم تا حدی این مشکلات برطرف می شود.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: احداث پارک و استخر بانوان در بجنورد نقش قرص مسکن در حوزه عفاف و حجاب دارد و باید مشکلات این حوزه را به خوبی ریشه یابی کرد و فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را به صورت امری درونی و اعتقادی در بطن جامعه ایجاد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان