300 نفر از مادران و همسران شهدای خراسان رضوی تجلیل شدند


300 نفر از مادران و همسران شهدای خراسان رضوی تجلیل شدند

مشهد- ایرنا- 300 نفر از مادران و همسران شهدای خراسان رضوی روز یکشنبه به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز زن در مشهد مورد تجلیل قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با بیان اینکه خداوند امر فرموده که فقط او را عبادت کنید و به والدینتان احسان کنید گفت: خداوند جایگاه مادر را والاتر می‌داند و می‌گوید مادر است که تو را از این پهلو به آن پهلو حمل کرده و وقت زایمان سختی بسیار متحمل شده است بنابراین اگر همواره پای مادر را ببوسید و همه زحماتش را با تمام توان پاس بدارید باز هم حق مادر را ادا نکرده‌اید.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری افزود: مادرانی که علاوه بر فرزندان برای همسر،برادر و پدر خود نیز مادر بودند بس شگفت انگیزترند.

300 نفر از مادران و همسران شهدای خراسان رضوی تجلیل شدند

وی ادامه داد: همسران شهدا برای کسب رضای خداوند به پای فرزندان و نسل شهدا نشستند و آنها را بارور کردند لذا سخن گفتن از عظمت و بزرگی آنان به عنوان مادران فرزندان شهدا کاری بس دشوار است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند هر وقت به زیارت خانواده معظم شهدا نائل شدید سلام من را به خانواده شهدا به ویژه مادران و همسران شهدا برسانید و بنده سلام ایشان را به شما ابلاغ می‌کنم.

وی افزود: بیشتر همسران شهید که در این مراسم حضور دارند بعد از شهادت همسرشان دیگر ازدواج نکرده‌اند و این نشان از صبر، استقامت و ایثار این بانوان دارد.

300 نفر از مادران و همسران شهدای خراسان رضوی تجلیل شدند

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: شیوع کرونا سبب شد مدت ۲ سال نتوانیم چنین مراسم باشکوهی برای بزرگداشت مقام مادران و همسران گرامی شهدا برگزار کنیم و پس از این مدت نیز به دلیل وجود محدودیت‌های کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین ظرفیت محدود مکان نتوانستیم در خدمت تمامی مادران و همسران شهدا در خراسان رضوی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسین معصومی با بیان اینکه حدود چهار هزار همسر و مادر شهید در مشهد وجود دارند افزود: برای سایر عزیزانی که نتوانستیم در این مراسم از آن ها دعوت به عمل آوریم در ۲۲ اسفند ماه امسال به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید برنامه مفصلی خواهیم داشت که از حدود ۸۰۰ نفر از مادران و همسران شهدا در آن مراسم دعوت خواهیم کرد.

مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت (ع)، اجرای طنز و تقلید صدا توسط هنرمندان، تجلیل از مادران و همسران شهدا از جمله برنامه های این مراسم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم