15 مرکز تزریق واکسن کرونا در شادگان فعال است


15 مرکز تزریق واکسن کرونا در شادگان فعال است

آبادان - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان گفت:13 مرکز و 2 پایگاه تجمیعی برای تزریق واکسن کرونا در شهرستان فعال هستند ضمن اینکه سه تیم سیار نیز در امر واکسیناسیون کرونا فعال می باشند.

به گزارش ایرنا نوراله طاهری یکشنبه در نشست ستاد کرونای شادگان اظهار داشت: خوشبختانه در شادگان وضعیت کرونا پایدار است و در سه روز گذشته مورد مثبت گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه با ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور تنها راه ایمن شدن در برابر بیماری کووید۱۹ تزریق واکسن است افزود: در حالی که جامعه هدف در بیشتر نقاط کشور دُز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند اما استقبال چندانی از واکست در شادگان انجام نشده است.

وی بیان کرد: ۶۲ درصد جمعیت روستایی در شادگان و ۵۸ درصد جامعه هدف جمعیت شهری تاکنون دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که نسبت به سایر شهرستان‌های خوزستان کمترین آمار تزریق واکسن بوده است.

طاهری گفت: ۴۲ درصد جمعیت روستایی در شادگان و ۳۷ درصد جامعه هدف جمعیت شهری آن تا کنون دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند ضمن اینکه تنها سه درصد از مردم شادگان دُز سوم واکسن را تزریق کرده اند.

سرپرست فرمانداری شادگان هم در این نشست گفت: ویروس کرونای اُمیکرون در کشور در حال گردش بوده و بهترین راه مقابله با آن استقبال از تزریق دُز سوم واکسن کرونا است.

امید صبری‌پور افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که در این راستا باید مردم برای تزریق واکسن تشویق و ترغیب شوند.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری و تسریع در تزریق دُز سوم واکسن کرونا در این شهرستان، اظهار کرد: فعالیت پایگاه تجمیعی و مراکز بهداشتی در شادگان از امروز افزایش خواهد یافت.

وی از شهروندان و روستائیان شادگان خواست برای افزایش مصونیت در مقابل سویه جدید ویروس کرونا در تزریق دُز سوم واکسن تسریع کنند چرا که کارشناسان پیش بینی کرده اند سویه غالب ویروس کرونا در هفته‌های آینده اُمیکرون خواهد بود که سرعت انتقال آن چند برابر سویه های قبلی است.

صبری‌پور با اشاره به فرهنگ بالای مردم شهرستان شادگان بر ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: اجرای دقیق طرح مدیریت هوشمند کرونا که در راستای حفظ سلامت عمومی است، باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی افزود: برای تزریق واکسن کرونا باید همه دستگاه‌ها با تمام ظرفیت به شبکه بهداشت و درمان شهرستان شادگان کمک کنند تا هر چه سریعتر از شیوع اپیدمی این بیماری جلوگیری شود.

شهرستان شادگان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک