کشورهای اروپایی فروش تسلیحات مدرن به عربستان و امارات را متوقف کنند


کشورهای اروپایی فروش تسلیحات مدرن به عربستان و امارات را متوقف کنند

تهران- ایرنا- یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: کشورهای مدعی حقوق بشر به ویژه اروپاییان که در ماه‌های اخیر خواستار اتمام جنگ یمن بودند،باید فعالانه عربستان و امارات را مجبور به توقف عملیات نظامی کنند و یا در فروش تسلیحات مدرن خود به این دو کشور تجدید نظر کنند.

سید رضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، با اشاره به حمله ائتلاف سعودی به یمن، گفت: بعد از حمله روز دوشنبه دولت نجات ملی یمن برای مقابله با دخالت‌های امارات در امور داخلی و غصب منطقه سوکوترا کشور یمن، ائتلاف ضد یمن با محوریت امارات، از روز جمعه حملات ددمنشانه‌ای را در مناطق مسکونی یمن انجام دادند که بر اثر آن بیش از ۲۰۰ نفر از مردم بی‌گناه یمن به شهادت رسیدند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: طبق گزارشاتی که از صنعا می‌سد، یکی از زندان‌های موقت در صنعا، مورد حمله هواپیماهای اماراتی قرار گرفت و در صورتی که هیچ یک از این زندانیان در هیچ عملیاتی علیه امارات یا عربستان شرکت نکرده بودند، نزدیک به ۸۰ زندانی جان باخته و تعدادی مجروح شدند.

وی با بیان اینکه هدف این حملات ایجاد وحشت بین مردم بود، تاکید کرد: سکوت نهادهای بین‌المللی و مجامع حقوق بشری در این رابطه به هیچ عنوان قابل توجیه نبوده و شاهد بودیم که بجز یک بیانیه بسیار سست و غیرعملی هیچ اقدام عملی از سوی آنها صورت نگرفته است.

صدرالحسینی یادآورشد: کشورهای مدعی حقوق بشر به ویژه اروپاییان که در ماه‌های اخیر خواستار اتمام جنگ یمن بودند،باید فعالانه عربستان و امارات را مجبور به توقف عملیات نظامی کنند و یا در فروش تسلیحات مدرن خود به این دو کشور تجدید نظر کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: بسیاری از زیرساخت‌های یمن در طول هفت سال گذشته از بین رفته است و مردم این کشور الان دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند و نگرانی هم از این بابت ندارند. اما اگر این جنگ ادامه یابد، مردم یمن در قالب دفاع مشروع عمل خواهند کرد و در این صورت کسانی که در کاخ‌ها شیشه‌ای علیه مردم یمن توطئه می کنند، بیشترین آسیب را خواهند دید.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: رزمندگان یمن با استفاده از تکنولوژی بومی جدیدی که در اختیار دارند، چه در ارتباط با موشک‌های نقطه‌زن و چه در ارتباط با پهپادهای تهاجمی، می‌توانند امارات را به یک سرزمین سوخته تبدیل کنند. بر این اساس پیشنهاد می‌شود نهادهای بین‌المللی و نهادهای مدعی حقوق بشر، در ارتباط با این جنایات، یک موضع قاطع و سریع، اتخاذ نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور