جزئیات برنامه 4ساله وزیر صنعت برای خودروسازی


جزئیات برنامه 4ساله وزیر صنعت برای خودروسازی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، برخی جزئیات برنامه 4 ساله وزیر صنعت برای «خودروسازی» را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز صنایع و معادن و حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست اظهار داشت: در این جلسه، آقای فاطمی امین برنامه چهار سال آینده این وزارتخانه برای تولید و عرضه خودرو را ارائه و تشریح کرد.

وی افزود: این برنامه که تا افق ۱۴۰۴ طراحی و ارائه شده به محورهایی همچون کیفیت خودرو، تعداد خودروهای تولیدی و نحوه توزیع آن می‌پردازد و به عنوان مثال در زمینه تیراژ خودرو برای سال ۱۴۰۱ تولید ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو را هدف‌گذاری کرده و این عدد تا سال ۱۴۰۴ به سالی ۳ میلیون دستگاه افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در حوزه کیفیت نیز به عنوان مثال از ۸.۵ درصد میانگین مصرف سوخت در حال حاضر به ۶.۸ درصد میانگین مصرف در سال ۱۴۰۴ هدف‌گذاری شده و درباره با صادرات خودرو و نیز خدمات پس از فروش نیز سرفصل‌هایی ارائه شده است.

سیاهکلی تصریح کرد: درباره قیمت خودرو و فرمول آن چیزی در این برنامه وجود ندارد و لذا قرار شد این بخش از برنامه را نیز به کمیسیون ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با ارائه برنامه از سوی وزیر و طرح نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های اعضای کمیسیون، قرار شد تا هفته آینده اعضای کمیسیون صنایع و معادن جزئیات این طرح را مطالعه و بررسی کنند و در هفته آینده در نشست مجدد با وزیر ابعاد اجرایی طرح و ضمانت‌های اجرایی آن بررسی و جمع‌بندی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این فاصله و احتمالاً در روز شنبه هفته آینده کمیسیون جلسه‌ای با خودروسازان و قطعه‌سازان خواهد داشت تا نظرات آنها را نیز در خصوص این طرح دریافت کند.

سیاهکلی اظهار داشت: در مجموع نظر ما این است که وزارت صنعت به عنوان دستگاه سیاست‌گذار نباید برنامه اقدام ارائه کند بلکه باید استراتژی‌ها و چارچوب‌ها را ارائه کرده و برنامه اقدام را تولیدکنندگان خودروها ارائه دهند.

وزیر صنعت معتقد به واردات ۲۰ درصدی خودرو و سایر کالاهاست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص موضوع واردات خودرو و جایگاه آن در برنامه ارائه شده از سوی وزیر گفت: در این برنامه به طور صریح راجع‌به واردات راهکاری ارائه نشده اما آقای فاطمی امین اعلام کرد که نظرش این است نه تنها در حوزه خودرو بلکه در خصوص تمام کالاهای تولیدی که حتی در داخل به میزان کافی تولید می‌شود، معادل ۲۰ درصد نیاز بازار واردات انجام شود تا هم امکان رقابت فراهم شود و هم کیفیت افزایش پیدا کند.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در