از تلاش برای رونق بازارچه‌های مرزی تا افزایش بودجه عمرانی استان‌ها در سال 1401


از تلاش برای رونق بازارچه‌های مرزی تا افزایش بودجه عمرانی استان‌ها در سال 1401

استانها - ایرنا - خبرنگاران ایرنا سوم بهمن ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به رونق بازارچه‌های مرزی، افزایش بودجه عمرانی در سال آینده، رشد زیرساخت شهرک‌های صنعتی، صادرات مکمل آبزیان، زلزله تبریز و صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که "تالاب ۲۰ هزار هکتاری گمیشان در آرزوی آب"، "صید غیرمجاز تهدیدی برای اشتغال صیادان رودخانه ارس"، "مادران دربند، فرشتگانی با بالهای سوخته"، "پایان کابوس شوتی‌ها در جاده‌های بوشهر"، "خبرنگاران و تهدیدی به نام "بادیگارد رسانه ای" و "آذربایجان‌شرقی، پل توسعه دیپلماسی اقتصادی با همسایگان" از جمله این گزارش‌ها بود.

امروز همچنین گروه استانها در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: خطر شیوع سویه جهش یافته اومیکرون در اقصی نقاط کشور جدی است و نگرانی هایی را در بین مردم و مسوولان کشور ایجاد کرده و از این رو کارشناسان امر توصیه می کنند، در شرایط کنونی بهترین اقدام برای افراد بالای ۱۲ سال انجام کامل واکسیناسیون کرونا و رعایت کامل تمامی نکات بهداشتی است.

سردار اشتری فرمانده کل انتظامی هم در مراسم آغاز مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم ناجا در مشهد گفت که تمسک به قرآن راه مصونیت در مقابل جنگ نرم دشمن است. وی همچنین در بازدید از کلانتری بانوان در مشهد تاکید کرد که پلیس زن در ارتقای حس امنیت عمومی نقش موثری دارد.

از تلاش برای رونق بازارچه‌های مرزی تا افزایش بودجه عمرانی استان‌ها در سال 1401

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز در نشست با رئیس و مدیران بخش کشاورزی استان فارس تصریح کرد که دلالی بلای جان کشاورزی است. وی افزود که خرید تضمینی همه محصولات کشاورزی و با اولویت محصولات استراتژیک در دستور کار قرار دارد.

همچنین سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایرنا در زاهدان گفت که رونق بازارچه‌های مرزی از اولویت‌های مهم وزارت کشور است.

رییس استان‌ها و توسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه هم در یزد گفت که بودجه عمرانی سال آینده کشور با چهار درصد افزایش به ۱۸ درصد رسید. به گفته وی اگر ما به دنبال رشد اقتصادی هستیم، بخشی از آن با بودجه عمرانی محقق می‌شود و به همین دلیل دولت در بودجه سال آینده به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته و دارد.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز که به قم سفر کرده است گفت که کنگره شهدای روحانی با سخنرانی رییس جمهور در قم برگزار می‌شود. وی ادامه داد: این کنگره اول اسفندماه امسال در مصلای قم برگزار خواهد شد.

از تلاش برای رونق بازارچه‌های مرزی تا افزایش بودجه عمرانی استان‌ها در سال 1401

همچنین رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور که به خمین سفر کرده است، اعلام کرد که ۳۲ هزار نفر عضو شوراهای حل اختلاف کشور هستند. وی ادامه داد: هفت هزار شعبه شورای حل اختلاف شامل ۹ هزار شعبه روستایی و ۲۳ هزار شعبه شهری در کشور فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین هم در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد که سه هزار میلیارد ریال برای رشد زیرساخت شهرک‌های صنعتی قزوین هزینه می‌شود. وی یادآوری کرد که امسال ۲ هزار میلیارد ریال با هدف توسعه و تقویت زیرساخت ها و انجام فعالیت های عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین در نظر گرفته بودیم که از این میزان تاکنون حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

از بجنورد نیز خبر رسید که طرح‌های هادی روستایی خراسان شمالی ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار دارد. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اعلام این خبر افزود که امسال برای اجرای طرح های هادی در روستاهای استان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع استانی و ملی و ۴۳ میلیارد تومان از منابع قیر رایگان مصوب شده است.

از تلاش برای رونق بازارچه‌های مرزی تا افزایش بودجه عمرانی استان‌ها در سال 1401

مرکز ایرنا در مشهد هم خبر داد که لایحه بودجه ۲۶۰ هزار میلیارد ریالی مشهد تقدیم شورای شهر شد. به گفته شهردار مشهد صرفه‌جویی از نکات بارز بودجه سال آتی این شهر است.

مرکز ایرنا در اراک نیز به نقل از مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی اعلام کرد که صادرات مکمل آبزیان از استان مرکزی امسال ۱۰۰ درصد افزایش یافت. وی اضافه کرد که ۲ میلیون و ۴۷۵ هزار کیلوگرم خوراک و مکمل آبزیان از ابتدای سال جاری تاکنون از استان مرکزی به کشور عراق صادر شد.

همچنین مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت که سالانه ۸۰ هزار تن فلفل دلمه ای در استان اصفهان تولید می‌شود. احمدرضا رئیسی زاده یادآور شد که حدود ۵۸۰ هکتار از گلخانه‌های استان معادل ۲۵ درصد آن به کاشت فلفل دلمه‌ای اختصاص دارد.

از تلاش برای رونق بازارچه‌های مرزی تا افزایش بودجه عمرانی استان‌ها در سال 1401

سند کاداستر برای ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی استان تهران صادر شد. این عنوان خبری بود که در گفت وگو با سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام شد. در این گفت و گو عنوان شده که سعی بر این است که تا پایان سال اصلاحات هندسی، ۲۵۳ هزار هکتار دیگر از اراضی انجام و بعد از آن طی سه ماه اول سال آینده مراحل تبدیل به اخذ سند انجام شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی هم در گفت وگو با خبرنگار مرکز ایرنا در مشهد گفت که حدود پنج هزار واحد مسکن مهر خراسان رضوی ناتمام است. محمدعلی منصوری افزود که واحدهای مسکن مهر در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر خراسان رضوی تعیین تکلیف شده است.

از تلاش برای رونق بازارچه‌های مرزی تا افزایش بودجه عمرانی استان‌ها در سال 1401

معاون برنامه ریزی فرمانداری شیروان نیز خبر داد که ۲۵۰ میلیارد ریال برای ایجاد بزرگترین طرح گلخانه‌ای خراسان شمالی هزینه شد. وی اضافه کرد که مجموع کل اعتبار در نظرگرفته شده برای ایجاد این گلخانه ۱۰۰ هکتاری، پنج هزار میلیارد ریال است که ۲۰ درصد آورده شخصی و ۸۰ درصد تسهیلات است.

همچنین مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منطقه آزاد قشم گفت که در سال جاری پروانه اشتغال ۲ هزارو ۵۰۲تبعه خارجی در قشم تمدید شد. به گفته سلیمان رنجبری، همچنین برای ۱۴۲ نفر از اتباع خارجی دیگر نیز روادید اشتغال در قشم صادر شده است.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان هم به خبرنگار ایرنا در مرکز رشت گفت که ۴۰۲ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان گیلان پرداخت شد. وی یادآور شد که این میزان غرامت به ۴۹ هزار بیمه شده در بخش‌های مختلف کشاورزی شامل شالیکاری، باغی، دام، طیور و آبزیان پرداخت شده‌است.

از تلاش برای رونق بازارچه‌های مرزی تا افزایش بودجه عمرانی استان‌ها در سال 1401

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز در پی زلزله ۴.۴ رییشتری در تبریز اعلام کرد که زلزله تبریز هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی نداشت. وی یادآور شد که تمامی عوامل اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و دستگاه های خدمات رسان در اماده باش کامل هستند.

همچنین مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان به خبری ایرنا در سنندج گفت که حدود ۲ هزار میلیارد ریال مالیات به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های کردستان واریز شد. وی افزود: پرداختی ها در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد ۲.۱۳ برابری داشته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان هم امروز از برداشت ۱۲۵ هزار تن موز در این استان خبر داد. اردشیر شهرکی به خبرنگار ایرنا در زاهدان گفت که حدود پنج هزار هکتار از باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که بیش‌از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

از تلاش برای رونق بازارچه‌های مرزی تا افزایش بودجه عمرانی استان‌ها در سال 1401

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت که امدادرسانی به سیلزدگان ۱۲۵ روستای سیستان و بلوچستان همچنان تداوم دارد. علیرضا میر بهاءالدین به خبرنگار ایرنا در زاهدان گفت که سه هزار و ۶۶۴ نفر درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان از ۲۶ دی تاکنون از سوی نیروهای جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

از ساری هم خبر رسید که صید ماهیان دریایی مازندران حدود ۳۰ درصد کاهش یافت. شیلات مازندران با اعلام این خبر یادآور شد که شرایط نامساعد جوی در دی ماه امسال سبب شد تا حدود ۶۰ درصد تلاش پره‌کشی صیادان استان در دریای خزر متوقف شود.

از تلاش برای رونق بازارچه‌های مرزی تا افزایش بودجه عمرانی استان‌ها در سال 1401

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ارومیه خبر داد که ۲۰۶ نفر از بانوان زندان ارومیه از خدمات احکام جایگزین بهره‌مند شدند. استفاده از آزادی مشروط و پابند الکترونیک و دیگر مساعدت‌های قانونی از جمله این اقدامات است.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در خبری به مرکز ایرنا در زاهدان گفت که برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از مرز ٧هزارتن گذشت. وی خاطرنشان کرد که امسال کشاورزان ایرانشهری بیش‌از ۵٣ هکتار از اراضی خود را به کشت خیار گلخانه‌ای اختصاص داده‌اند.

بیش از ۲۲۰ هزار تن محصول کشاورزی از آستارا صادر شد. این تیتر خبری بود که خبرنگار آستارا به نقل از مدیر جهاد کشاورزی این شهر منتشر کرد. به گفته وی میزان صادرات محصولات کشاورزی امسال با میزان صادرات آنها در مدت مشابه سال قبل تفاوت محسوسی ندارد.

از تلاش برای رونق بازارچه‌های مرزی تا افزایش بودجه عمرانی استان‌ها در سال 1401

امروز گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور هم مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ محمدرضا یوسف نژاد خبرنگار مرکز ساری با عنوان "واقعیت‌های زندگی در کمپ‌های ترک اعتیاد مازندران"، مونا عیدان خبرنگار مرکز بوشهر با تیتر "پایان کابوس شوتی‌ها در جاده‌های بوشهر با تحقق وعده رییس جمهور"، معصومه شهباز خبرنگار مرکز اصفهان با عنوان "سرنوشت نخستین ساختمان میراث فرهنگی اصفهان چه می‌شود؟ "، آزاده خرم خبرنگار مرکز ایلام با تیتر "دستان این مادران را امروز باید ویژه بوسید" و طاهره نوید آرین خبرنگار مرکز ارومیه با عنوان "صید غیرمجاز تهدیدی برای اشتغال صیادان رودخانه ارس" به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی