راهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانه


ایده های کاربردی و مهم در چیدمان وسایل و دکوراسیون اشپزخانه شاید شـما نیز شنیده باشید کـه قلب خانه همان اشپزخانه اسـت اما تا بـه حال فکر کرده‌اید کـه چرا ؟ در فنگ شویی معتقدند کـه قرار گیری اجسام در جای صحیح اش گسترش شادمانی سلامتی و ثروت کمک میکند اما اینها تنها خرافه نیست بلکه با کمی دقت متوجه خواهید شد کـه چقدر علمی و واقعی اسـت دراین مطلب از...

راهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانهراهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانه

ایده های کاربردی و مهم در چیدمان وسایل و دکوراسیون اشپزخانه

شاید شـما نیز شنیده باشید کـه قلب خانه همان اشپزخانه اسـت اما تا بـه حال فکر کرده‌اید کـه چرا ؟ در فنگ شویی معتقدند کـه قرار گیری اجسام در جای صحیح اش گسترش شادمانی سلامتی و ثروت کمک میکند اما اینها تنها خرافه نیست بلکه با کمی دقت متوجه خواهید شد کـه چقدر علمی و واقعی اسـت دراین مطلب از سایت تالاب می خواهیم بـه بررسی چیدمان اصولی اشپزخانه بپردازیم ولی قبل از آن بـه طور مختصر درباره فنگ شویی و اشپزخانه صحبت میکنیم.

ارتباط فنگ شویی و اشپزخانه «قلب خانه»

فنگ‌شویی بـه معنای آب و باد اسـت هنر باستانی شرق برای گسترش سلامتی، شادی، سعادتمندی، شور و اشتیاق و انرژی، از طریق چید‌مان صحیح اشیا و دکور، مناسبت‌هایی دارد…

هدف فنگ‌شویی بـه طور کلی خلق حس هماهنگی اجزای یک خانه اسـت، خانه‌ای کـه خانواده‌ها در آن زندگی می کنند.

در فنگ‌شویی نوشته جاناتان‌دی، ترجمه لیلا هدایت‌پور آمده اسـت، چینی‌ها معتقدند کـه فرآیند غذا خوردن هم جسم و هم روح را تغذیه می کند، بنابر این هر نوع حواس‌پرتی و آشفتگی خاطر در هنگام غذا خوردن، شادی می‌آفریند. برای مثال خوردن غذا بر روی سینی، در حالی کـه دو زانو نشسته‌اید و تلویزیون می بینید، فنگ‌شویی بد اسـت.

اگرچه دراین دوره از زندگی، آپارتمان‌های‌ کوچک مد شده اسـت، اما با این حال اگر میتوانید و امکانش را دارید، یک اتاق جداگانه برای غذا خوردن درنظر بگیرید، وگرنه، محوطه‌ای جدا از اتاق نشیمن و آشپزخانه را بـه اینکار اختصاص دهید. ممکن اسـت دوست داشته باشید از گیاهان و پرده برای جدا کردن منطقه غذاخوری استفاده کنید، دراین صورت بقیه محیط خانه مزاحم‌تان نخواهد شد.

بـه یاد داشته باشید کـه دکور شلوغ دراین منطقه، اصلا ایده خوبی نیست. هیچ چیز نباید حواس شـما را از این واقعیت کـه در حال غذا خوردن هستید، پرت کند.سنت چینی می گوید: بهتر اسـت میز، گرد یا هشت‌گوش باشد تا مربع و مستطیل بـه این دلیل کـه گوشه‌های‌ نوک تیز، تیرهای نامریی تولید می کند. همین مسئله باعث بروز مشکلات هاضمه و تحریک‌پذیری مهمانان می شود.

همچنین تعداد صندلی‌ها باید زوج باشد کـه این نشانه شانس خوب اسـت. چرا کـه شماره فرد، سمبل تنهایی اسـت. اضافه کردن یک صندلی، هر چند ناجور با دیگر صندلی‌ها، بـه تعداد فرد، ارجحیت دارد.

راهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانهراهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانه

آشپزخانه نقش قلب خانه را دارد

نقش آشپزخانه و میز ناهارخوری برای ایجاد و حفظ تندرستی اهمیت فراوانی دارد چون غذایی کـه می‌پزیم و میخوریم سبب ادامه حیات می شود. آشپزخانه «قلب» خانه اسـت. همچنین بـه خاطر تغذیه جسمی و روحی مهمترین محل در هر خانه اسـت. علی‌الخصوص برای شخصی کـه بـه پخت و پز در خانه می پردازد و کلا برای خانم خانه‌دار جنبه حیاتی دارد تا کار پخت و پز رابا کمترین آشفتگی ودر حدی آرام انجام دهد. هر گونه مداخله آزاردهنده بر جریان انرژی بر آشپز تاثیر می گذارد.

راهنمای چیدمان اصولی آشپزخانه : مدت‌هاست کـه آشپزخانه دیگر فقط جایی برای پخت‌وپز در خانه نیست. آشپزخانه‌های‌ امروزی فضای مشترکی برای استراحت و دورهم‌بودن تمام اعضای خانواده‌اند؛ بنابر این توجه بـه زیبایی، استفاده بهینه از فضای موجود و درنظرگرفتن کاربری آشپزخانه هنگام چیدمان و دکوراسیون آن اهمیت زیادی دارد. یک آشپزخانه دنج، زیبا و گرم اعضای خانه را بـه کنارهم‌بودن دعوت میکند.

برای ایجاد فضایی کاربردی و زیبا در آشپزخانه، باید اصول چیدمان و ترفندهای دکوراسیون دست‌بـه‌دست هم بدهند. دراین مقاله ابتدا چند نکته درباره چیدمان اصولی و صحیح آشپزخانه را بـه شـما می گوییم؛ سپس از چند طرح رایج در چیدمان آشپزخانه صحبت می کنیم؛ در پایان هم ایده‌ها و ترفندهایی برای زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه را بـه شـما معرفی خواهیم کرد.

راهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانهراهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانه

نکات و ایده‌های اصولی و مهم در چیدمان آشپزخانه

آشپزخانه‌هایی کـه با فضای نشیمن و غذاخوری ترکیب شده‌اند، علاوه بر پخت‌وپز، محلی برای تماشای تلویزیون، لم‌دادن روی مبل، گشت‌وگذار در اینترنت و انجام تکالیف مدرسه نیز هستند. امروزه کاربردی‌بودن فضای آشپزخانه بسیار مهم‌تر از زیبایی آن اسـت؛ بنابر این قدم اول برای داشتن آشپزخانه‌ای خوب، طراحی و چیدمان صحیح اجزای اصلی آشپزخانه اسـت. برای ایجاد فضایی امن و کاربردی، باید برخی نکات اساسی را هنگام چیدمان آشپزخانه درنظر بگیرید:

هنگام چیدمان، علاوه بر ایجاد فضای کار کافی، بـه ایجاد فضای مناسب برای حرکت افراد نیز توجه کنید. سعی کنید مسیر حرکت بچه‌ها از قسمت‌های‌ خطرناک آشپزخانه دور باشد. یخچال را نزدیک بـه ورودیآشپز خانه قرار دهید تا بچه‌ها، بدون ایجاد مزاحمت برای شـما، خوراکی‌های‌ موردنظرشان را از یخچال بردارند.

استفاده از جزیره در آشپزخانه ایده خوبی برای جداکردن فضای کار از فضای نشستن و غذاخوردن مهمان ‌ها و اعضای خانواده اسـت. شـما می توانید دریک سمت جزیره آشپزی کنید و با چیدن صندلی‌ در طرف دیگر، فضایی برای نشستن مهمانان ایجاد کنید. اگر آشپزخانه‌تان بزرگ اسـت، میتوانید از دو جزیره استفاده کنید.فضای کافی برای نشستن و حرکت ایجاد کنید. با این ترفند، وقتی دریک دورهمی مشغول آشپزی هستید و مهمانان دوست دارند در آشپزخانه با شـما همراه باشند، بـه دست‌وپای شـما نمی‌پیچند.

راهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانهراهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانه

کنترل شلوغی و تردد ها به آشپزخانه

آشپزخانه طبق معمول پر‌رفت‌وآمدترین بخش خانه اسـت. اگر دوست ندارید مدام درگیر جمع‌کردن کوله‌پشتی بچه‌ها و کلیدهای همسرتان از روی میز غذاخوری یا کابینت باشید، بهتر اسـت فضایی مناسب در مجاورت ورودی آشپزخانه، برای قراردادن این وسایل درنظر بگیرید. با این روش، از هرج‌ومرج در داخل آشپزخانه پیشگیری خواهید کرد.

چیدمان آشپزخانه را طوری انتخاب کنید کـه هیچ مانعی در مسیرهای اصلی حرکت وجود نداشته باشد؛ مثلاً اگر آشپزخانه بـه حیاط یا تراس راه دارد، وسایل را طوری بچینید کـه در مسیر بین ورودی آشپزخانه ودرِ حیاط یا تراس مانعی وجود نداشته باشد.

تعیین مکانی مناسب برای ظرف‌شویی

اگر با اتومبیل ظرفشویی میانه خوبی ندارید و بیشتر اوقات ظرف‌ها را خودتان می‌شویید، قبل از هرچیز محل سینک ظرف‌شویی را در آشپزخانه تعیین کنید. سینک را در جایی قرار دهید کـه دید خوبی بـه فضای بیرون از خانه یا فضای داخل خانه داشته باشد. جلوی پنجره یا روی میز جزیره گزینه‌های‌ خوبی برای قراردادن سینک ظرف‌شویی هستند.

مکان مناسب برای نصب اجاق گاز یا برقی

بهتر اسـت اجاق را روی دیوار خارجی آشپزخانه یا روی میز جزیره نصب کنید. نصب سیستم تهویه دراین قسمت‌ها آسان‌تر و کم‌خرج‌تر اسـت.

استفاده از قفسه‌های دیواری به منظور جلوگیری از شلوغی

برای سروسامان‌دادن بـه وسایل آشپزخانه میتوانید علاوه بر کابینت، از قفسه‌ها و قلاب‌های‌ دیواری نیز استفاده کنید. قفسه‌های‌ بدون در و قلاب‌های‌ دیواری دسترسی‌تان بـه وسایل پرکاربرد را آسان میکنند.

توجه داشتن به فرم و نقشه آشپزخانه

شاید شکل آشپزخانه‌تان استاندارد «مربع یا مستطیل» نیست. همواره تلاش کنید کاستی‌ها را بـه ویژگی‌های‌ مثبت تبدیل کنید؛ مثلاً اگر ستون‌های‌ وسط آشپزخانه مزاحم شـما هستند، اگر میتوانید با کمک انها یک جزیره درست کنید. اگر معماریِ خانه بـه‌‌گونه‌ای اسـت کـه دیوارهای آشپزخانه خمیده‌اند، شکل کابینت‌ها را طوری سفارش دهید کـه زیبایی دیوارها بیشتر بـه چشم بیاید.

رعایت فاصله مناسب بین وسایل ثابت و اصلی آشپزخانه

برای چیدمان صحیح آشپزخانه باید شکل و اندازه آنرا درنظر بگیرید. رعایت مثلثِ کار یکی از مفاهیم کلاسیک چیدمان آشپزخانه اسـت. دراین تکنیک، یخچال و سینک ظرف‌شویی و اجاق هرکدام دریک رأس مثلث قرار می گیرند. با رعایت مثلثِ کار در چیدمان آشپزخانه، فاصله حرکت بین این سه بخش بـه حداقل میرسد.

در صورتی کـه وادار هستید یخچال و اجاق و ظرف‌شویی را در امتداد یک دیوار قرار دهید، بهتر اسـت فاصله‌ها را طوری تنظیم کنید کـه هرکدام از این وسایل فقط چند قدم با دیگری فاصله داشته باشند.

البته هیچ اجباری برای رعایت قانون مثلث وجود ندارد. سلیقه و نظر شـما بسیار مهم اسـت. اگر قراردادن وسیله‌ای در محل خاصی از آشپزخانه قانون مثلث را بـه هم می‌ریزد، اما درنظر شـما تمام زیبایی آشپزخانه بـه قرارگرفتن آن وسیله در آن محل اسـت، چند قدم فاصلۀ بیشتر بین یخچال و اجاق‌گاز اهمیتی نخواهد داشت.

ایجاد فضای پویای بلوم «Blum’s Dynamic Space» رویکردی دیگر برای چیدمان آشپزخانه اسـت. دراین رویکرد، آشپزخانه بـه مناطق کاری مختلف تقسیم می شود؛ برای مثال، در منطقه پخت‌وپز، ماهیتابه و قابلمه‌ و سایر وسایل مربوط بـه پخت‌وپز در کمدِ زیر اجاق‌گاز قرار میگیرند و روغن‌ها و ادویه‌ها در قفسۀ کنار اجاق چیده می شوند. در منطقه مربوط بـه شست‌وشو، وسایل نظافت و مواد شوینده در کمدهای نزدیک بـه سینک قرار می گیرند.

برای تفکیک فضاهای نشیمن و غذاخوری و آشپزی، از رنگ‌های‌ متفاوت استفاده کنید. همچنین می توانید از یک دیوار یا کمد برای تعیین محدوده هر بخش استفاده کنید. توجه کنید کـه هنگام استفاده از این روش نور محیط را از بین نبرید.

راهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانهراهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانه

ایده برای چیدمان با توجه به فرم و شکل نقشه اشپزخانه

چیدمان آشپزخانه باریک و طویل

برای فضاهای باریک از طراحی باریک و طویل «Galley» کمک بگیرید. دراین آشپزخانه‌ها قفسه‌ها و تجهیزات آشپزخانه دریک ردیف یا روی دو دیوار موازی و نزدیک بـه هم قرار می گیرند. می توانید فضای بین اجاق و سینک رابا استفاده از کابینت از هم جدا کنید. بهتر اسـت بین کابینت‌هایی کـه روبه‌روی هم قراردارند حداقل ۱۲۰ سانتی‌متر فاصله باشد.

برای رعایت مثلثِ کاری دراین طراحی، سعی کنید یخچال و اجاق روی یک دیوار و سینک در دیوار روبرو قرار بگیرد. سعی کنید در آشپزخانه‌های‌ باریک و طویل از کابینت‌هایی با ارتفاع زیاد استفاده نکنید؛ زیرا فضای آشپزخانه را تنگ‌تر جلوه میدهند.

چیدمان آشپزخانه Uشکل

یکی از چیدمان‌های‌ رایج در آشپزخانه‌هایی با اندازه متوسط، قراردادن وسایل اصلی آشپزخانه روی ۳ دیوار بـه شکل U اسـت. با این چیدمان فضای کار زیادی خواهید داشت. اگر فضای آشپزخانه کوچک اسـت، عمق کابینت‌ها باید بـه‌اندازه‌ای باشد کـه حداقل ۲ متر فضای خالی در مرکز آشپزخانه داشته باشید. در آشپزخانه‌های‌ بزرگ میتوانید از جزیره در مرکز آشپزخانه استفاده کنید. همچنین میتوانید از یک شبه‌جزیرۀ متصل بـه یکی از دیوارهای کناری بـه‌عنوان حدفاصل آشپزخانه و اتاق نشیمن کمک بگیرید.در آشپزخانه‌های‌ Tشکل و Uشکل، میتوانید فضا را بـه چند قسمت تقسیم کنید؛ مثلاً یک قسمت برای نشستن و استراحت، یک قسمت برای نگه داری مواد غذایی و یک قسمت برای آشپزی.

چیدمان آشپزخانه Lشکل

دراین آشپزخانه‌ها٬ ۲ دیوار با زاویه ۹۰ درجه، بـه‌شکل L، بـه هم متصل هستند. ایجاد مثلث کار دراین آشپزخانه‌های‌ بسیار ساده اسـت. کافی اسـت یخچال در گوشۀ بیرونی یکی از دیوارها، اجاق در گوشه بیرونی دیوار مجاور، و سینک ظرف‌شویی روی دیوار یخچال و بین یخچال و اجاق قرار بگیرد.

چیدمان آشپزخانه جزیره‌ای

این چیدمان یکی از پرطرفدارترین چیدمان‌ها در سالها اخیر اسـت. در آشپزخانه جزیره‌ای، جزیره در مرکز آشپزخانه قرار دارد و قفسه‌ها و تجهیزات آشپزخانه روی دیوارهای اطراف جزیره قرار میگیرند. جزیره در آشپزخانه میزی چندمنظوره اسـت کـه می‌‌توانید برای پخت‌وپز، آماده‌کردن مواد غذایی و حتی غذاخوردن ازآن استفاده کنید. جزیره پلی اسـت بین قسمت‌های‌ مختلف آشپزخانه.

پیشنهادات از طرف ما برای چیدمان بهتر

اگر میتوانید، روی جزیره یک اجاق و یک سینک نصب کنید. از قراردادن سطل آشغال در قفسه زیر جزیره غافل نشوید. فاصله بین جزیره و کابینت‌های‌ اطراف حداقل باید ۱ متر باشد تا درِ کابینت‌ها بـه‌سهولت باز شوند. روی جزیره فضایی را برای غذاخوردن درنظر بگیرید؛ مثلاً می توانید جزیره را بـه‌صورت پله‌ای طراحی کنید تا سطح یک پله مخصوص آشپزی و کار و پله دیگر مخصوص صرف غذا باشد.

حواس تان بـه فاصله جزیره از ظرف‌شویی، یخچال و اجاق باشد. نه آن‌قدر نزدیک کـه فضای حرکت شـما تنگ شود و نه آن‌قدر دور کـه دسترسی بـه وسایل دشوار شود.

راهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانهراهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانه

زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه با این ترفند ها

بعد از چیدمان و انتخاب محل قرارگیری وسایل و کابینت‌ها، نوبت بـه زیباسازی و دکوراسیون آشپزخانه می رسد. دراین مرحله باید رنگ و جنس کف‌پوش، دیوارپوش، کابینت‌ها و وسایل تزیینی آشپزخانه را انتخاب کنید؛ اما قبل از تصمیم نهایی بد نیست کـه عده ای از ایده‌های‌ کاربردی دکوراسیون آشپزخانه را در ذهن داشته باشید. برخی تغییرات ساده و کوچک می توانند اثر شگفت‌انگیزی بر حال‌وهوای آشپزخانه بگذارند.

زیبایی بیشتر با استفاده از طرح‌های شلوغ و رنگ‌های زنده

کاشی‌ها الگویی تکراری را روی کف، فضای بین کابینت‌ها و میز کار ایجاد میکنند. اگر رنگ و طرح کابینت‌ها و وسایل آشپزخانه بـه‌اندازه کافی شلوغ و شاد اسـت، برای ایجاد فضایی آرام از کاشی‌هایی با الگوهای ساده «مستطیل و مربع» استفاده کنید. اگر رنگ‌های‌ خنثی مثل بژ، طوسی و سفید رنگ‌های‌ غالب در آشپزخانه شـما هستند، میتوانید فضاهای کوچکی مثل دیوار پشت اجاق رابا دیوارپوش‌های‌ رنگارنگ پوشش دهید. با اینکار فضای آشپزخانه گرم‌تر بـه نظر میرسد. استفاده از یک قالیچه پرنقش‌ونگار نیز فکر خوبی برای رنگ‌بخشیدن بـه فضای آشپزخانه اسـت.حاصل ترکیب رنگ‌های‌ خنثی و ساده با الگوهای شلوغ و رنگی بسیار زیباست.

انتخاب کابینت‌های جذاب متمایز شدن اشپزخانه شما

جنس، رنگ و شکل کابینت ظاهر آشپزخانه را دگرگون میکند. کابینت‌هایی با روکش استیل یا برنج گزینه‌های‌ جالبی‌اند کـه زیر نور گرمِ یک لوستر خوب مثل جواهر می‌درخشند.

استفاده از اکسنت‌وال تاثیری بینظیر در فضای اشپزخانه

اگر دوست دارید با روشی ساده و کم‌هزینه آشپزخانه‌تان را زیبا کنید کافی اسـت یکی از دیوارهای آشپزخانه رابا یک رنگ شاد نقاشی کنید و آنرا بـه‌صورت اکسنت‌وال دربیاورید. تضاد رنگ دیوار با رنگ کابینت‌ها فضا را زیبا خواهد کرد.

ایجاد غذاخوری دنج در قلب خانه

برای قسمت غذاخوری درآشپزخانه از اتاق نشیمن الهام بگیرید؛ مثلاً استفاده از کاناپۀ Lشکل در پشت میز غذاخوری ایده خوبی برای داشتن فضایی دنج و آرام اسـت. اگر خوش‌شانس هستید و آشپزخانه‌تان پنجره دارد، با کمک یک پرده زیبا و مناسب زیبایی این پنجره را دوچندان کنید.چیدمان و دکوراسیون صحیح آشپزخانه را بـه فضایی آسان، امن و صمیمی برای تمام اعضای خانواده تبدیل می کند.

راهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانهراهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانه

راهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانهراهنمای کامل برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه + نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آشپزخانه

زیبایی بیشتر با ساختن میز پیشخان در اشپزخانه

بسیاری گمان میکنند کابینت‌ها بیشتر از سایر اجزای آشپزخانه بـه چشم می آیند، اما در واقع طرح و رنگ پیشخان اسـت کـه قبل از هرچیز جلب‌توجه میکند. استفاده از سنگ‌های‌ گرانیتی و کوارتز روی کابینت‌ها ظاهر آشپزخانه را جذاب میکند.

زدن رنگ های متفاوت و خاص به کابینت‌های بالا و پایین

این ایده‌ای هنرمندانه اسـت. برای کابینت‌های‌ بالایی و پایینی دو رنگ متفاوت درنظر بگیرید. اگر در انتخاب رنگ‌ها کمی ذوق بـه خرج دهید، نتیجه کار بسیار زیبا خواهد بود. همچنین می توانید قسمت داخلی قفسه‌های‌ بدون در رابا رنگی غیر از رنگ خود قفسه رنگ کنید.

استفاده از گل‌ و گیاه ایجاد انرژی مثبت، اکسیژن و زیبایی

استفاده از گل‌وگیاه در دکوراسیون آشپزخانه احساس زنده‌بودن را بـه ارمغان می‌آورد. بد نیست کـه یک یا چند گلدان از گیاهان آپارتمانی در آشپزخانه داشته باشید.

دادن نور خوب به آشپزخانه و تاثیر روشنایی در فضای خانه

نور عاملی کلیدی و مؤثر در زیبایی آشپزخانه اسـت. استفاده از لامپ در قسمت بالایی کابینت‌ها و داخل قفسه‌ها و استفاده از لوسترهای پرنور فضای کار شـما را روشن میکند. همچنین نور خوب اعضای خانواده را بـه حضور در آشپزخانه تشویق میکند.

کاربردی کردن اشپزخانه خود

قلاب‌ها، قفسه حوله‌ها، جعبه‌ها و وسایل این‌چنینی میتوانند با کاربردی متفاوت در آشپزخانه ایفای نقش کنند؛ مثلاً حیف اسـت کـه کشوی لباس قدیمی‌تان با آن‌همه ی فضا برای قراردادن وسایل، گوشه انباری خاک بخورد. بعد از رنگ‌آمیزی این وسیله با یک رنگ جذاب، می توانید ازآن بـه‌عنوان میز جزیره در آشپزخانه استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مد،لباس و پوشاک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید