4 بانوی زندانی به همت خیران آذربایجان‌غربی از بند رهایی یافتند


4 بانوی زندانی به همت خیران آذربایجان‌غربی از بند رهایی یافتند

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: چهار نفر از بانوان زندانی که با کمک‌های مردمی و ستاد دیه آزاد شده بودند به کانون خانواده خود بازگشتند.

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی روز یکشنبه در مراسم آزادی این زندانیان زن جرایم غیرعمد نیازمند که به مناسبت ولادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن برگزار شد اظهار داشت: برخی افراد بدون سوء نیت مجرمانه و قصد سوء به لحاظ شرایط خاص مالی و معیشتی به مشکل برخورده‌ و کارشان به زندان کشیده است.

وی افزود: اکنون ۳۲۰ نفر محکوم مالی در زندان‌های آذربایجان‌غربی هستند که چشم انتظار کمک‌های نوعدوستانه مردم و سازمان های مردم نهاد هستند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: هر یک از این مددجویان، سرپرست خانواده‌ای هستند که به لحاظ مشکلات مالی و اقتصادی نتوانسته‌اند تعهدات خود را عمل کنند و روانه زندان شده‌اند.

عتباتی افزود: همه ما و جامعه در قبال همنوعان خود مسوولیت اخلاقی و دینی داریم و باید برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه کمک و مساعدت‌های مالی به هیچ وجه شامل مجرمین خطرناک یا مجرمین عمد و اراذل و اوباش نمی‌شود گفت: کمک‌های مردمی در ستاد دیه و سایر نهادهای یاری رسان فقط شامل محکومین مالی و غیر عمد است.

وی اضافه کرد: همین که بتوانیم فرهنگ کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و مالی را در جامعه نهادینه کنیم کار بزرگی است.

در پایان این مراسم حکم آزادی چهار نفر از بانوان زندانی که با کمک های مردمی و ستاد دیه آزاد شده بودند به آنها تحویل و از زندان آزاد و به محفل خانواده خود بازگشتند و همچنین از ۱۴ نفر از خیران نیکوکار هم با اهدای لوح قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس