همه مناطق استان باید یکپارچه دیده شود


همه مناطق استان باید یکپارچه دیده شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: نباید بخشی‌نگری باشد و همه استان باید در مسیر توسعه به‌صورت یکپارچه دیده شود.

جواد قناعت، امروز یکشنبه ۳ بهمن در دیدار رییس و اعضای شورای اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: یکی از مسائلی که برای ما مشکل ایجاد کرده و باعث عقب‌افتادگی و کندی سرعت توسعه استان می‌شود، بخشی‌نگری است لذا باید همه استان را با هم ببینیم چون نماینده کل استان هستیم.

به گزارش ایسنا، وی همگرایی و عقلانیت‌محوری را از عوامل موفقیت در همه مجموعه‌ها از جمله شوراها برشمرد و گفت: شورای اسلامی استان نباید بخشی‌نگر باشد و چون از نمایندگان همه مناطق تشکیل شده باید همه استان را یکپارچه ببیند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر صدای واحد از استان خارج شود، در توسعه خراسان‌ جنوبی موفق خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه شورای اسلامی استان افزود: به‌واسطه همین اهمیت است که نماینده شورای استان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه حضور دارد.

قناعت توزیع عادلانه خدمات و اعتبارات در سراسر استان را لازمه توسعه پایدار دانست و اظهار داشت: یکی از مواردی که باعث توسعه پایدار می‌شود توزیع عادلانه اعتبار و خدمت در جای جای استان است.

وی بیان کرد: برنامه عمرانی استان باید جامع و کامل تهیه شود و در این زمینه جلوگیری از تبعیض برعهده نمایندگان شورای استان است.

استاندار خراسان جنوبی یکی از وظایف شوراها را آسیب‌شناسی بودجه شهرداری عنوان کرد و گفت: نمایندگان شورا باید نقاط ضعف و قدرت بودجه شهرداری‌ها را شناسایی کنند و نقاط قوت آن در برنامه‌های سال‌های بعد تقویت و نقاط ضعف‌ برطرف شود.

وی افزود: با توجه به اینکه نمایندگان شورای اسلامی استان با رای مستقیم مردم انتخاب شده‌اند، نظارت بر مدیریت شهری انتظار جدی مردم است یعنی هرچه شوراها در مدیریت شهری نظارت مستمر و عملکرد توانمندی داشته باشند بدون شک موجب رضایتمندی و دلگرمی مردم خواهد شد.

قناعت بیان کرد: شورای فعال و آشنا به قوانین که بودجه شهرداری را آسیب‌شناسی کرده و نظارت مستمر و جدی بر عملکرد بودجه شهرداری داشته باشد به عنوان شورای پویا شناخته می‌شود.

وی گفت: بیشترین مباحثی که توسط نمایندگان شورا در این جلسه مطرح شد، موضوعات عمرانی بود که درست است اما نباید از مباحث فرهنگی و معضلات آن هم غافل شویم؛ اگرچه استان فرهنگی و با اصالت بوده و معضلات فرهنگی خیلی اندک است اما نسبت به همین میزان اندک هم باید حساس بوده و برای آن برنامه داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید از ظرفیت فرهیختگان، نخبگان، گروه‌های مرجع، اساتید دانشگاه و سایر گروه‌ها و اقشار در زمینه چاره‌جویی مسایل مختلف استان بهره‌مند شویم.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در برخی اعضای شوراها دیده می‌شود اینکه از وظایف و اختیارات خود اطلاع ندارند و این نبود اطلاع سبب شده در برخی مواقع مشکلات اداری در شهرستان‌ها ایجاد شود.

قناعت گفت: اگر شوراهای اسلامی استان و شهرستان بر موضوعات و مشکلات، ظرفیت‌ها، کمبودها و نیازها اشراف داشته و عصاره و چکیده آن را به‌صورت فنی و دقیق و خارج از بخشی‌نگری و تعصب‌های منطقه‌ای به مدیران استان انعکاس دهند خیلی از هم‌پوشانی‌ها و موازی‌کاری‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

وی تصریح کرد: هرچه صدا واحدی از شورای اسلامی استان و یکدست و یکپارچه برای توسعه استان شنیده شود، موفق خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جاده‌ها، راه‌آهن، انتقال آب، پروازها، راه‌های مواصلاتی، خرید حمایتی زرشک، جلوگیری از خام‌فروشی معادن به عنوان یکی از موضوعات مهمی که خیلی از آن رنج می‌بریم، احداث بیمارستان و تجهیز آنها، جمع‌آوری آب‌های سطحی، تامین نهاده‌های دامی، گردشگری و کمبود پزشک از عمده موضوعاتی بود که توسط نمایندگان شوراهای استان مطرح شد.

وی افزود: تمامی این موارد مربوط به همه استان است لذا اگر پروژه‌ای انجام می‌دهیم باید با تلاش و صدای واحد در یک فضای همدلی باشد تا به موفقیت برسیم.

قناعت گفت: فضای جدید کشور اکنون فضای کار و تلاش جهادی، مدیران پرتحرک، دلسوز، جهادی، انقلابی، نترس و اهل ریسک است و با همکاری هم این فضا را باید در استان ایجاد کنیم در این صورت می‌توانیم در دوره چهار ساله بخش جدی از مشکلات را حل کنیم.

وی اظهار داشت: سفرهای استانی رییس جمهور یا سفرهای شهرستانی استاندار خارج از برنامه و مضاعف است در غیر این صورت برنامه‌ها دنبال می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی در تشریح سفرهای شهرستانی افزود: قبل از انجام سفر فرماندار، اعضای شوراها و بخشداران شهرستان‌ها مشکلات و نیازمندی‌ها را احصا کرده و چند موضوع اولویت‌دار به‌صورت فنی، علمی و کارشناسی شده انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون به چهار شهرستان سفر کرده‌ایم گفت: سفرهای شهرستانی تعصبی، احساسی یا کورکورانه نیست بلکه هدف پیگیری مشکلات و رفع آنهاست که در این خصوص چند موضوع مهم و البته تعداد کم انتخاب شده، بازدید میدانی انجام و در نشست شورای اداری شهرستان مصوب می‌شود.

قناعت اظهار کرد: سعی می‌کنیم مصوبات کم باشد و اجرا شود تا اینکه زیاد باشد و ناقص بماند، در این زمینه یکی از مدیران کل معاونت عمرانی استانداری پیگیری مصوبات سفر را برعهده دارد و اولین سفر آخرین سفر شهرستانی هم نخواهد بود.

وی گفت: اینکه کدام شهرستان اول یا آخر باشد مهم نبوده و چاره‌ای نیست مهم این است که مشکلات و مسایل مربوط به شهرستان‌ها را بتوانیم حل و فصل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید صبر و تحمل کرد افزود: برخی به دلیل انتخاب‌ها از ما انتقاد می‌کنند اما آیا باید چند ماه بنشینیم، تحقیقات را انجام داده و تغییرات را انجام دهیم بعد به شهرستان‌ها سفر کنیم یا اینکه همزمان با تحقیقات و تغییرات، با همین وضعیت سفرهای شهرستانی را انجام و مصوبات را ادامه بدهیم.

وی درباره استقرار مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها گفت: ما در استان مدیر پروازی نداریم و به همه فرمانداران و مدیران کل تاکید کرده‌ایم در محل خدمت با خانواده مستقر شوند.

قناعت تصریح کرد: یکی از شروط اصلی ما برای فرمانداران و مدیران استقرار در شهرستان مربوطه است.

وی افزود: با فضای جدیدی که در کشور ایجاد شده باید در زمینه جذب سرمایه‌گذار بومی و غیربومی توانمند در شهرستان‌های استان اقدام کرد که یکی از اولویت‌های جدی ما در سال ۱۴۰۱ است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بودجه دولتی اندک و قطره‌چکانی است گفت: شوراهای استان هم باید برای جذب سرمایه‌گذار به استان بکوشند همچنین از اعضای شورای اسلامی استان انتظار داریم برای توانمندسازی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، طرح و برنامه‌هایی براساس استعدادها و ظرفیت‌های هر شهرستان ارائه دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط