مرگ تلخ پسر 3 ساله بخاطر بریدن دستش با لیوان / مقصر کیست؟


مرگ تلخ پسر 3 ساله بخاطر بریدن دستش با لیوان / مقصر کیست؟

حوادث رکنا: قصور پزشکی سبب مرگ پسربچه 2 ساله ای شد که دستش بریده بود و در این جریان پزشک بیهوشی تنها 30 درصد مقصر شناختده شد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، خرداد ماه سال 1399 محمدحسین 3 ساله پس از بریده شدن تاندون دستش ابتدا به بیمارستان شهید بهشتی آبادان و سپس مرکز درمانی مادر در آبادان انتقال داده شد و پس از عمل جراحی فوت کرد.

پدر محمدحسین پس از این حادثه با مراجعه به مراجع قضایی از کادر پزشکی هر 2 بیمارستانی که فرزندش در آن بستری شده‌بود به‌خاطر قصور پزشکی شکایت کرد.

ماجرا چه بود ؟

پدر محمدحسین 2 سال و 7 ماهه در مورد حادثه گفت: «روز سه‌شنبه ظهر بود که محمدحسین یک لیوان آب دستش بود و ناگهان لیز خورد و روی زمین افتاد. لیوان در دستش شکست و خون از دستش جاری شد. اول فکر کردم بریدگی ساده است اما بیقراری پسرم نشان می‌داد خیلی درد دارد و او را به بیمارستان شهیدبهشتی آبادان رساندم.آنجا گفتند که باید دستش جراحی شود چون تاندون دستش پاره شده‌بود. اما می‌گفتند اتاق عمل پر است و باید تا شنبه صبر کنیم.

پدر محمدحسین ادامه داد: من نگران حال فرزندم بودم و نمی‌خواستم صبر کنم برای همین محمدحسین را آنجا بستری نکردم و او را به کلینیک مادر انتقال دادم و قرار شد پنجشنبه صبح پسرم جراحی شود.» بعد از انجام عمل‌جراحی بود که نگرانی خانواده محمدحسین هرلحظه زیادتر شد. چند ساعت گذشته بود و کودک را از ریکاوری به بخش منتقل نمی‌کردند.

او در ادامه توضیح داد: انتظار کشنده برای پدر و مادر او تا ساعت ۷ شب طول کشید: «نمی‌دانم چه مشکلی وجود داشت اما می‌دانستم این همه ساعت در ریکاوری ماندن پسرم یعنی او مشکلی دارد. وقتی او را به بخش منتقل کردند هوشیار بود و حرف می‌زد اما چند بار بالا آورد. شب شده‌بود و کلینیک شبانه‌روزی نبود. پزشکان می‌گفتند حال محمدحسین وخیم است و بهتر است شب را در بیمارستان دیگری بستری شود. برای همین او را به بیمارستان ولیعصر آبادان منتقل کردیم. پسرم خیلی بی‌حال بود و نمی‌توانست روی پایش بایستد. انگار تب و لرز داشت. چند ساعت بعد یکدفعه خبر دادند که او به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده‌است.پزشک می‌گفت مشکل تنفسی داشته و برای همین فوت کرد.»

متخصص بیهوشی 30 درصد مقصر شناخته شد

با شکایت پدر محمدحسین عبدانی رسیدگی به پرونده قصورپزشکی درمانگاه مادر در آبادان توسط هیات بدوی انتظامی نظامی خرمشهر آغاز و رای صادر شد.

با توجه به بررسی هایی انجام شده توسط هیات قضایی، پزشک ارتوپد داخل اتاق جراحی قصوری انجام نداده و تبرئه شده است.

همچنین پزشک متخصص بیهوشی به دلیل تزریق سوکسیتیل کولین به کودک 3 ساله با توجه به پربودن شکم و ناشتا نبودن وی که همین موضوع سبب انتقال محتویات معده به ریه شده و باعث مرگ متوفی شده است، 30 درصد مقصر شناخته شد.

پدر محمدحسین در آخر گفت:«من به حکم صادر شده اعتراض دارم و هیئت پزشکی و دادگاه باید به این سوال پاسخگو باشند که اگر پزشک بیهوشی تنها 30 درصد مقصر است، مقصر 70 درصد باقی مانده چه کسی است؟»

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
1 2

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت