تصویب خرید 1000 تن میوه برای سفره عید زنجانی‌ها


تصویب خرید 1000 تن میوه برای سفره عید زنجانی‌ها

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: خریداری 1000 تن میوه شب عید برای استان زنجان به تصویب رسیده است.

جواد تاراسی شامگاه امروز (۳ بهمن‌ماه) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان، اظهار کرد: تا پایان بهمن‌ماه نهاده‌هایی شامل ۲۶ هزار تن کنجاله سویا و ۵۲ هزار تن جو و ذرت به استان وارد می‌شود و تامین نهاده‌های دامی، خیال تولیدکنندگان برای تامین گوشت قرمز و سفید مورد نیاز استان را راحت می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت لازم برای انبار ۸۰ هزار تن کالا در استان آماده شده و قرارداد ۲۰ هزار تن کالا نیز منعقد شده است، افزود: در حال توزیع ۹۰۰ تن برنج و ۲۵۰ تن شکر مورد نیاز با اولویت مناطق کم‌برخوردار هستیم و این اقلام برای روستاها نیز توسط سازمان تعاون روستایی توزیع می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه خریداری ۱۰۰۰ تن میوه شب عید برای استان زنجان به تصویب رسیده است، گفت: ۱۰۰ تن سیب قرمز، ۳۰۰ تن سیب زرد و ۶۰۰ تن پرتقال خریداری شده که در آینده حمل می‌شود و سردخانه محل نگه‌داری این میوه‌ها نیز مشخص شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه وضعیت جوجه‌ریزی در استان زنجان خوب بوده و هیچ مشکلی برای روزهای آینده و شب عید نخواهیم داشت، تصریح کرد: امسال تا پایان دی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده که این میزان در مدت مشابه طی دو سال گذشته ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بود که امسال ۱۰ درصد نسبت به سال‌های ۹۸ و ۹۹ افزایش یافته است.

تاراسی با بیان اینکه تعداد خیلی کم بازرسان باعث نشده که وظایف بر زمین بماند، خاطرنشان کرد: طی سه هفته اخیر ۸۸۴ مورد بازرسی انجام و ۱۲۹ مورد منجر به تشکیل پرونده شده که ارزش کل پرونده‌ها ۳۷۰ میلیون تومان بوده است.

رئیس‌ پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه در رابطه با صدور مجوز تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اظهار کرد: مجوز این فروشگاه‌ها توسط اتحادیه کشوری و تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود.

سرهنگ ابوالفضل کریمی با بیان اینکه اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، یکی از مراکزی است که استعلام برای تاسیس این فروشگاه‌ها انجام می‌شود، ادامه داد: استعلام‌ها در سه محور انجام و بررسی می‌شود و این سه محور شامل ترافیکی، انتظامی و صلاحیت فردی است که همین را هم برای استان‌ها محدود کرده‌اند و ما فقط صلاحیت فردی از بابت نصب دوربین مداربسته و ... را استعلام کرده و بقیه استعلامات از مرکز انجام می‌شود و ما نیز به جز این، جواب دیگری نمی‌توانیم بدهیم.

وی افزود: از طریق استان می‌توان با وزارت صمت مکاتبه کرد که یا مجوزی برای تاسیس این فروشگاه‌ها ندهند و یا مجوزها را برای تاسیس فروشگاه در شهرک‌های اقماری صادر کنند.

این مسئول با بیان اینکه ۸۶ فروشگاه زنجیره‌ای در استان زنجان فعالیت می‌کنند، گفت: این میزان در استان‌های مشابه زنجان یعنی قزوین، سمنان و اردبیل به ترتیب ۱۷۵، ۱۳۱ و ۱۴۳ فروشگاه است.

کریمی خاطرنشان کرد: بالا رفتن اجاره‌بها، تغییر قیمت و وزن کالاها به دلیل خرید مستقیم از تولیدکننده و ... تبعات تاسیس چنین فروشگاه‌هایی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس