نهج البلاغه درس اصلی حوزه باشد


نهج البلاغه درس اصلی حوزه باشد

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا کتاب نهج البلاغه به عنوان یکی از دروس اصلی حوزه تدیس شود و شاهد گسترش فرهنگ علوی در میان محققان و اندیشمدان باشیم.

وی در دیدار حجت السلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، استاندار این استان و جمعی از اعضای برگزاری کنگره غدیر، کنگره نهج البلاغه و کنگره آیت الله کوهستانی، با اشاره به ویژگی های کتاب نهج البلاغه گفت: این کتاب شریف سرشار از معارف بلند و مطالب دقیقی است و امام علی(ع) در زمینه های فراوانی سخن فرموده اند که باید یکی از رویکردهای شما اتحاد بین مسلمانان بر محوریت واقعه غدیر باشد.

وی یکی از موضوع های مهم مطرح شده در نهج البلاغه را فتنه شناسی و جریان شناسی فتنه عنوان کرد و افزود: یکی از فتنه های دوران معاصر تشکیل دولت غاصب کودک‌کش اسرائیل است که در زمان کنونی سعی در صاحب حق جلوه دادن خود دارد، از این رو باید مسلمانان همواره بیدار و آگاه باشند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به برگزاری کنگره غدیر در مازندران بیان داشت: علامه امینی با تلاش بسیار توانست کتاب گران سنگ الغدیر را بنویسد و یکی از مهمترین مسوولیت های شما رساندن غدیر و پیام جهانی آن به تمام مردم دنیا می باشد.

وی به سابقه طولانی تشیع و تشکیل اولین حکومت شیعی در طبرستان اشاره کرد و گفت: این منطقه به عنوان مهد تشیع در ایران از تاریخ غنی برخودار است و این منطقه عالمان برجسته و بزرگی را به جهان اسلام معرفی کرد.

وی با اشاره به شخصیت آیت الله کوهستان، تصریح کرد: آیت الله کوهستانی از علمای بسیار متواضع و خدمتگزاری بود که همواره ارتباط خود را با مردم حفظ و همواره به مشکلات مردم رسیدگی می کرد.

این مرجع تقلید یکی از مهم ترین اقدامات مسوولان را رسیدگی به مشکل سختی معیشت مردم و گرانی و بیکاری دانست و با خطاب به مسوولان استان مازندران افزود: شما باید اولین کسانی باشید که برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام می دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟