سهم 14.6درصدی سمنان از کل تسهیلات کشور


سهم 14.6درصدی سمنان از کل تسهیلات کشور

به گفته استاندار سمنان، این استان با 14.6 درصد بیشترین سهم را از تسهیلات اعطایی در سطح کشور داشته است.

سیدمحمدرضا هاشمی در نشست بررسی وضعیت رشد اقتصادی استان از کسب رتبه نخست کشور در جذب تسهیلات بانکی خبر داد و اظهار کرد: با همکاری بانک های عامل ١۴.۶ دهم درصد تسهیلات پرداخت شده کل کشور متعلق به استان سمنان بوده که از این نظر در سطح کشور حائز رتبه اول شده است.

وی به نقش مهم بخش خصوصی در توسعه و پیشرفت استان پرداخت و افزود: در بحث رشد اقتصادی زمانی موفق خواهیم بود که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه ما باید یار و مددکار بخش خصوصی باشیم گفت: باید با توجه به شعار سال اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) موانع و مشکلات آنها را برطرف نماییم تا سرمایه گذاران دغدغه ای جز تولید و صادرات نداشته باشند.

هاشمی از حوزه های کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات ،به عنوان سه رکن اصلی و اساسی تحقق رشد اقتصادی در استان نام برد و تصریح کرد: باید با تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی دقیق به هدف اصلی که رشد ٨.۶ دهم درصد است، برسیم که قطعا با جدیت و روحیه ای که مدیران استان از آن برخوردارند به این مهم خواهیم رسید.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران بسیار خوبی در حوزه های مختلف در استان سمنان وجود دارند که برای مشارکت در تحقق این رشد اقتصادی اعلام آمادگی کردند.

استاندار سمنان بر لزوم پیگیری مصوبات سفر دولت به استان از سوی مدیران استانی تاکید و عنوان کرد: موضوعی مهمتر از رشد اقتصادی و پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور نخواهیم داشت که انشالله با جدیت این موارد پیگیری و محقق شود.

وی به تمجید از فعالیت های اتاق سمنان پرداخت و افزود: اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان جزو اتاق های برتر در سطح کشور است و این فرصت مناسبی برای مدیران استانی است که از کارشناسان اهل فن در این زمینه حداکثر استفاده را ببرند.

هاشمی به تعدد مراکز دانشگاهی در استان اشاره و اظهار کرد: با توجه به دانشگاهی بودن استان و وجود دانشجو در حوزه های صنعت و گردشگری باید از فرصت دانشگاه استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت دهیاری‌ها و بخشداری ها به منظور رسیدن به رشد اقتصادی مورد نظر استفاده شود گفت: تولیدات استان سمنان باید از طریق گمرک استان صادر شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی