در هیچ کجای کشور کمبود سوخت وجود ندارد


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌‌‌های نفتی درباره اقدام‌‌‌های انجام‌‌‌شده در این شرکت برای سوخت‌‌‌رسانی مطلوب به تمامی نقاط کشور گفت: طبق روال هرساله برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌ برای تامین سوخت روستانشینان از ماه‌‌‌ها پیش آغاز شده است و سوخت نفت‌سفید را به‌‌‌صورت اعتباری تحویل می‌‌‌دهیم تا در فروشندگی‌‌‌هایی که امکان تردد وجود ندارد، ذخیره کنند.

کرامت ویس‌‌‌کرمی افزود: در هفته سختی که با آن روبه‌‌‌رو بودیم، در بیشتر نقاط کشور با بارش شدید برف و در برخی نقاط از جمله استان‌‌‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و بوشهر و فارس با بارش بی‌‌‌سابقه باران و سیل روبه‌‌‌رو بودیم که خوشبختانه با ذخیره‌‌‌سازی مناسب سوخت، با هیچ مشکلی در تامین سوخت گرمایشی، پخت‌‌‌وپز و سوخت موردنیاز خودروها مواجه نبودیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌‌‌های نفتی تصریح کرد: در زمستان مصرف نفت سفید افزایش قابل‌‌‌توجهی دارد؛ اما در پیک مصرف سوخت در زمستان، با اطمینان می‌‌‌گویم که در هیچ نقطه‌‌‌ای و در هیچ روستایی، مسیری نداشتیم که مشکل کمبود سوخت داشته باشد. همچنین در شرایط ویژه در صورت نیاز به ارسال سوخت به‌‌‌صورت فوق‌‌‌العاده و مقابله با بحران از استان‌‌‌های معین در حوزه‌‌‌های لجستیکی و تامین و توزیع فرآورده‌‌‌، کمک‌‌‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

ویس‌‌‌کرمی همچنین با اشاره به توزیع گاز مایع بیشتر در میان مصرف‌کنندگان گفت: افزون بر آن سوخت‌‌‌رسانی زمستانی به نیروگاه‌‌‌ها نیز به‌‌‌صورت مستمر و شبانه‌‌‌روزی انجام شد. در زمستان که مصرف گاز خانگی به‌‌‌شدت بالا می‌رود و رکورد می‌‌‌زند، سوخت‌‌‌ نیروگاه‌‌‌ها و نیز صنایعی که مشمول قطع گاز طبیعی می‌‌‌شوند، از جمله کارخانه‌‌‌های سیمان با سوخت دوم (گازوئیل و مازوت) جایگزین‌‌‌ می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌‌‌های نفتی همچنین از وضع مناسب ذخیره‌‌‌سازی سوخت در انبارهای نفت کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه وضع ذخایر بنزین، گازوئیل و دیگر فرآورده‌‌‌های کشور مناسب است و با اینکه مصرف سوخت بنزین با توجه به شرایط برودت هوا بالاست، تلاش می‌‌‌کنیم افزون بر تامین بنزین موردنیاز روزانه کشور، ذخیره‌‌‌سازی مناسب برای ایام عید نوروز را نیز انجام دهیم تا بتوانیم در تعطیلات نوروزی پاسخگوی نیاز هموطنان باشیم.ویس‌‌‌کرمی درباره میزان مصرف انواع فرآورده‌ها در کشور اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون به‌‌‌طور میانگین روزانه ۸۶میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که این رقم با توجه به مدت مشابه سال گذشته با ۷۴/۷میلیون لیتر مصرف، رشد ۱۵درصدی داشته است.

وی افزود: میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در دی‌‌‌ماه به حدود ۸۹/۹میلیون لیتر رسید که این رقم در مدت مشابه سال گذشته (دی ۹۹) ۷۶میلیون لیتر بود و با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال باز هم افزایش خواهد یافت. از ابتدای امسال تا پایان آذرماه به‌‌‌طور میانگین روزانه ۵‌هزار و ۱۰۰تن گاز مایع نیز در کشور توزیع شد. مصرف گاز مایع در دی‌‌‌ماه امسال روزانه ۵‌هزار و ۷۰۰تن بود.

این مطلب برایم مفید است
بلی
0 نفر این پست را پسندیده اند
کپی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد