روحیه جوانمردی و خصلت پهلوانی در برنامه‌های ورزشی دهه فجر تقویت شود


روحیه جوانمردی و خصلت پهلوانی در برنامه‌های ورزشی دهه فجر تقویت شود

شهرکرد - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر نهادینه شدن روحیه جوانمردی و خصلت پهلوانی میان جوانان و ورزشکاران گفت: در برنامه‌های مناسبتی ویژه گرامیداشت دهه فجر به تقویت این خصلت‌های اخلاقی بیشتر توجه شود.

موسی انصاری روز یکشنبه در نشست کمیته ورزش و جوانان ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: این کمیته از شاخص‌ترین کمیته‌های ستاد دهه فجر به شمار می‌رود چرا که گستره فعالیت آن، افراد بسیاری را پوشش می‌دهد و از اثرگذاری بالاتری نیز برخوردار است.

وی با اشاره به حضور پررنگ ورزشکاران در برنامه‌های مختلف دهه فجر تصریح کرد: مباحث ارزشمندی همچون فرهنگ پهلوانی، روحیه جوانمردی، غیرت و مردانگی و شجاعت در ورزش به شکلی ویژه‌تری نمود دارد از این رو لازم است با تقویت این جلوه‌ها و ارزش‌ها میان ورزشکاران زمینه برای معرفی آنان به‌ عنوان الگوهای برتر در جامعه فراهم شود.

انصاری تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی میان جوانان و بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی برای آنان را مهم دانست و افزود: ویژه‌برنامه ۱۲ بهمن و سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور که هر ساله با حضور پرشور ورزشکاران برگزار می‌شود، فرصتی مناسب برای معرفی و شناساندن مفاهیم انقلاب و نظام به جوانان ورزشکار است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انقلاب مردم ایران اسلامی و ایستادگی آنان در برابر استکبار جهانی نشات گرفته از اعتقادات و باورهای تشیع است، ادامه داد: فضای مجازی اثرگذاری بالایی بین جوانان داد و ذهن و فکر آنان را درگیر خود کرده است از رو لازم است برای فرهنگ‌سازی و تبیین هویت ایرانی و اسلامی میان جوانان برنامه‌ریزی مطلوب‌تری در نظر گرفته شود.

وی بر ایجاد روحیه نشاط میان مردم و به ویژه جوانان تاکید کرد و فرصت دهه فجر را زمانی مناسب برای اجرای برنامه‌ها ورزشی نشاط‌آور پس از ۲ سال رکود کرونایی دانست.

پیش‌بینی اجرای ۸۰۰ برنامه مختلف ورزشی و فرهنگی در دهه فجر امسال

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه در چند سال اخیر فشارهای ناشی از تحریم و محدودیت‌های کرونایی شرایط سختی را به وجود آورد، گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی نیز با استفاده از این فرصت پیش آمده به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و نظام هستند که ضرورت دارد با همکاری و تعامل و با به کارگیری اهرم‌های اجرایی، هجمه‌های دشمن را مهار کرد.

حمید کریمی افزود: جذابیت‌های ورزشی و علاقه‌مندی عمومی به این مقوله می‌تواند در راستای ایجاد نشاط و امید در جامعه به کار گرفته شود و فرصت مناسبی را برای افزایش همدلی و وحدت ایجاد کند.

وی بر مدیریت مطلوب هزینه‌ها و استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های حوزه ورزش برای اجرای برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر تاکید و تصریح کرد: این برنامه‌ها همانند سال‌های گذشته و با شور و هیجانی فزاینده به اجرا گذاشته می‌شود و برای امسال ۸۰۰ برنامه پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، در این نشست کارگروه‌های ورزش دانش‌آموزی، ورزش دانشجویی، ورزش نظامی و انتظامی و ورزش کارگری پیشنهادها و برنامه‌های خود را برای اجرا در دهه فجر امسال بیان کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید