پاسخ‌گویی به ابهامات فکری مردم مهم‌ترین رسالت طلاب است


پاسخ‌گویی به ابهامات فکری مردم مهم‌ترین رسالت طلاب است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسالت طلاب را رسالت جهانی دانست و گفت: مقام و معنویتی بالاتر از پاسخ‌گویی ابهامات فکری مردم وجود ندارد و طلاب باید این عنایت را قدر بدانند و از زخم زبان مردم واهمه نداشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مروی در مراسم عمامه‌گذاری ۱۸ نفر از طلاب حوزه علمیه لرستان، اظهار کرد: هر شغل و مسئولیتی که نگاه کنیم ارزش دارد، اما سربازی امام زمان(عج) خصوصیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه تبیین مسائل شرعی و زدودن شبهات از افکار دیگران بزرگ‌ترین مسئولیتی است که یک انسان می‌تواند به دوش بگیرد، ادامه داد: مقام و معنویتی بالاتر از پاسخ‌گویی ابهامات فکری مردم وجود ندارد و طلاب باید این عنایت را قدر بدانند و از زخم زبان مردم واهمه نداشته باشند.

مروی با تأکید بر اینکه طلاب برای اینکه لبخند رضایت بر لبان امام زمان(ع) بنشانند باید الزامات و بایسته‌هایی را رعایت کنند، ادامه داد: اهمیت اندوختن دانش را فراموش نکنیم، مبادا گرفتاری‌های معیشتی مانع اندوختن دانش شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسالت طلاب را رسالت جهانی دانست و با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران علوم اهل‌ بیت(ع) در تمام جهان گسترش یافته است، گفت: توجه به تذهیب نفس، رسیدگی به مسائل معنوی، کسب معرفت، خودسازی و اهتمام به نماز صبح از دیگر مواردی است که باید مدنظر طلاب ملبس شده قرار گیرد کمااینکه اقامه نماز صبح مانند اکسیری، روح انسان را جلا می‌دهد.

وی سحرگاهان را فرصت مناسبی برای کسب فیض و معرفت دانست و با بیان اینکه انسان در سحرگاه به گنج سعادت و رستگاری می‌رسد، اضافه کرد: در روایات اسلامی بر قرائت قرآن کریم در سحر اشاره شده است.

مروی یکی از سنت‌های امام راحل(ره) را تکریم مقام استاد دانست و گفت: تکریم مقام و جایگاه اساتید موجب برکت علم انسان می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا