معلمی که با وجود بیماری فرشته‌وار به دور شاگردانش می‌چرخد


معلمی که با وجود بیماری فرشته‌وار به دور شاگردانش می‌چرخد

فرشته حیدری معلمی است که با وجود بیماری منحوس سرطان و مراحل درمانی سخت، همچنان در مدرسه حاضر می‌شود تا دین خود را به دانش‌آموزانش ادا کند.

روایت خوبان، روایت معلمانی است که در پیچ و خم‌های جاده زندگی کم نیاورده و همچنان با عشق به دانش‌آموزان خود به سرعت در حرکت هستند و هیچ چیزی نمی‌تواند مانع حرکت آنها شود .

این بار صحبت از وجود یک فرشته است، یک فرشته واقعی که بال‌های سفیدش را روی دانش‌آموزان استثنایی گسترانیده و صدای بال‌هایش تا عمق وجود دانش‌آموزان شنیده می‌شود.

فرشته حیدری؛ همان فرشته واقعی است که همانند دیگر معلمان دلسوز کشورمان با وجود بیماری و مشکلات، لحظه‌ای از رسالت خود کوتاه نیامده است و با وجود بیماری منحوس سرطان و مراحل درمانی سخت، همچنان در مدرسه حاضر می‌شود تا دین خود را به دانش‌آموزانش ادا کند.

انس دو طرفه میان معلم و دانش‌آموزان چنان قوت دارد که ایشان با وجود اینکه حال خوشی ندارد و به نوعی پزشکان از سلامت وی قطع امید کرده‌اند و حتی در اثر شیمی درمانی‌های پی در پی نای راه رفتن هم ندارد نشان داده که برازنده نام فرشته است و می‌تواند فرشته زندگی دیگران و مشکل‌گشای آنها باشد تا جایی ‌که وقتی کرونا آمد و با چالش آموزش مجازی برای دانش‌آموزان روبرو شد، چاره‌ای ندید جز حضور در خانه بعضی از دانش‌آموزانی که در روستا زندگی می‌کردند چراکه اعتقاد داشت دانش‌آموزان ناشنوا با فضای مجاز ی خوب درس را یاد نمی‌گیرند.برای همین در هفته چند روز مسافت محل زندگی خود واقع در شهرستان بروجرد تا روستای شهید محمد بروجردی که محل زندگی دانش‌آموزش بود را طی می‌کرد و هرگز لب به شکایت باز نکرد بلکه با نگاه مادرانه دانش‌آموزش را آموزش می‌داد.

این ‌معلم دلسوز و اخلاق‌مدار و با وجدان می‌تواند روزهای سخت زندگی خود را در استراحت بگذراند ولی تنها به عشق کودکان استثنایی نشان داد که فرشته‌ها هم می‌توانند در روی زمین باشند.

فرشته داستان ما می‌خواهد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مسیر علم و دانش قرار بگیرند تا به آرزوهایی که در سینه دارند برسند.

این معلم مهربان در شرایط سخت بیماری خود را همانند زندانی دست و پا بسته دیده، بنابراین تصمیم گرفته تا مانند فرشته‌ای سپید بال در آسمان پرواز کند و بذر اخلاق و وجدان را بر زمین بپاشد و به کودکان با نیازهای ویژه و به همه مردم بفهماند که در شرایط سخت هم می‌توان انسان بود و فرشته‌وار زندگی کرد.

او به عشق دانش‌آموزان نفس می‌کشد و تا آخرین لحظه انجام وظیفه می‌کند تا به آنها بفهماند که چه‌قدر با ارزش و عزیز هستند و هر کدامشان می‌توانند دنیا را پُر از انسانیت کنند و حال زمین را خوب نمایند.

فرشته حیدری که معلم کلاس سوم و چهارم دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی و ناشنوای مدرسه استثنایی پویا در شهرستان اشترینان است، یک تنه سمبل خوبی، وجدان، ایثار، صبوری و اخلاق است؛ کاری کرده که شاید به جرئت بتوان گفت: همه و حتی صبر را شرمنده‌ خود کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها