مذاکرات در حال پیشرفت است


مذاکرات در حال پیشرفت است

نماینده روسیه در مذاکرات وین، با اشاره به تجربه منفی ایران در نتیجه سیاست فشار حداکثری آمریکا تصریح کرد که کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها تلاش می‌کنند تا درباره تضمین آینده اجرای برجام اطمینان حاصل کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه این مطلب را یکشنبه شب پس از پایان جلسه نمایندگان گروه ۱+۴ و ایران در پاسخ به این سوال که با توجه به اقدامات یکجانبه و غیرقانونی آمریکا پس از خروج از برجام، چطور می‌توان به طرف‌های غربی در مذاکرات اطمینان کرد؟

وی گفت: ما کاملا دشواری ها و تجربه منفی ایران را در نتیجه سیاست فشار حداکثری آمریکا درک می‌کنیم و طبیعتا در جریان مذاکرات این مساله را در ذهن داریم که درباره تضمین بهبود شرایط اطمینان حاصل کنیم.

این دیپلمات روس درباره روند گفت‌وگوها هم بیان داشت: رایزنی‌های سیاسی گام به گام جریان دارد و ما دیدارهای مفیدی را در قالب‌های مختلف میان شرکت کنندگان داشتیم.

وی به جلسه امروز گروه ۱+۴ و ایران اشاره کرد و گفت طرف‌ها در این نشست پیرامون یکی از مسائل مهم و با اولویت بالا پرداختند. اولیانوف اطلاعات بیشتری در جزییات جلسه نداد اما افزود: گفت‌وگوها رو به پیشرفت است و جلسات فردا هم ادامه دارد. ما گام به گام در حال پیشروی هستیم.

اولیانوف در بخش دیگری از اظهاراتش بیان داشت که روسیه مخالف تعیین ضرب‌الاجل‌های مصنوعی است اما با به سرانجام رسیدن هر چه سریع‌تر روند مذاکرات وین موافق است. وی گفت: «مذاکرات نمی‌تواند ماه‌ها ادامه یابد و باید تا فوریه گفت‌وگوها را نهایی کنیم »

این دیپلمات روس اضافه کرد: اینکه آیا بتوان اوایل فوریه به نتیجه رسید نمی‌دانم اما تمام گام‌های لازم را برای تسریع روند مذاکرات انجام می‌دهیم.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و قریب به اتفاق هیات‌ها اذعان دارند که پیشرفت‌هایی در گفت‌وگوها حاصل شده است.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق