سقوط اخلاقی با ظهور دروغ سیاسی / اینجا بریتانیای مدرن است !


سقوط اخلاقی با ظهور دروغ سیاسی / اینجا بریتانیای مدرن است !

تحلیلگران می گویند که بریتانیا باید بتواند از دوره شرم آور ظهور دورغ سیاسی در تاریخ ملی درس بگیرد و از نو شروع کند و اگر نتواند این کار را انجام دهد خود را به سقوط اخلاقی که در نهایت منجر به سقوط کشور می شود،نزدیک کرده است.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام: دروغ های «تونی بلر » ،نخست وزیر سابق انگلیس منجر به یک جنگ غیرقانونی با صدها هزار کشته شد و این بالاترین افتخار او شده است. «بوریس جانسون»،نخست وزیر کنونی بریتانیا هم در مورد شرکت در یک مهمانی در دوران قرنطینه کرونا دروغ می گوید که بهای سنگینی برای آن خواهد پرداخت. بله ، اینجا بریتانیای مدرن است!

تونی بلر به تازگی یکی از افتخارآمیزترین افتخاراتی را که هر شهروند بریتانیایی می‌تواند آرزوی آن را داشته باشد، دریافت کرد.

نخست وزیر سابق بریتانیا و متحد جرج بوش رییس جمهور پیشین آمریکا در حمله به عراقبالاترین نشان سلطنتی انگلیس را از ملکه دریافت کرد. اعطای نشانه شوالیه به تونی بلر باعث خشم فعالان حقوق بشری در انگلیس و عراق شده است. بلر سیاستمداری بود که با ادعاهای جعلی واشنگتن در مورد سلاح‌های کشتار جمعی عراق همراه شد و به این کشور حمله نظامی کرد.

دروغ هایی که بلر و دولتش در مورد سلاح های کشتار جمعی در عراق گفتند، پایه و اساس صدها هزار کشته در یک جنگ غیرقانونی را ایجاد کرد که پیامدهای وحشتناک آن تا به امروز احساس می شود.

اما بلر با رهبران جهان کنار آمده است و همچنان در رسانه‌های جریان اصلی با او با احترام رفتار می‌شود،چرا که او نشان گارتر را دریافت کرده است.

دولت بریتانیا بیانیه ای داده است که جنایات بلر را جدی نمی داند و به راستی که به او پاداش داده است.

البته این فقط در مورد بریتانیا و بلر نیست ، این روند به طور کلی تر در غرب در جربان است.

در ایالات متحده جورج دبلیو بوش که کشورش را وارد جنگ عراق کرد، به عنوان نوعی گنجینه ملی تلقی می شود!

اما در بریتانیا جانسون هم مانند بلر از قوانینی که مردم عادی از آنها پیروی می کننند ، مستثنی شده است.

بی اعتنایی سیستماتیک جانسون به قواعد رفتاری که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت بریتانیا با جدیت عمیقی با آن برخورد کرده اند در مرکز بحران سیاسی کنونی قرار دارد.

او بارها و بارها در مورد همه گیری کرونا دروغ گرفته است و این تصادفی نیست که تحت دولت فریبکار و سهل انگار جانسون، بریتانیا یکی از بالاترین میزان مرگ و میر جهانی کووید را متحمل شده است.

اما شباهت های زیادی بین جانسون و بلر وجود دارد.هر دو از حمایت غول رسانه ای روپرت مرداک برخوردار بودند و هر دو اجازه حمله سیاسی به هر شخصیت خارجی را که به دنبال اجرای استانداردهای بالا ،دارا هستند.

در مورد دروغ های هر دو نفر یعنی بلر و جانسون کتابی هم تحت عنوان «ظهور دروغ سیاسی» نوشته شده است که بیشتر آن به افشای دروغ‌ها و نادرستی‌هایی که بلر و متحدانش در ارتباط با عراق گفته‌اند، اختصاص دارد.

سال گذشته نیز به دلیل حجم زیاد دروغ‌هایی که دولت جانسون گفته بود کتاب «حمله به حقیقت» در انگلیس منتشر شد که تحلیلی از فرهنگ فریب در خیابان «داونینگ» بود.

قدیس آگوستین ، دین شناس بزرگ مسیحی دروغگوها را به دو دسته تقسیم کرده بود.افرادی که برای هدفی دروغ می گیوند و افرادی که دروغ گفتن را دوست دارند و می خواهند وقت خود را در لذت دروغ سپری کنند که به گفته آگوستی دسته دوم مذموم تر هستند.

بلر دروغ های خود را برای هدفی به زبان آورد ؛انتخاب شدن و مطرح کردن پرونده جنگ عراق اما جانسون اغلب برای لذت بردن دروغ می گوید و به نظر می رسد که جانسون در نهایت بهای سنگینی را برای دروغ های خود خواهد پرداخت.

سؤالات زیادی در مورد تأمین مالی حزب محافظه کار و رسیدگی به قراردادهای عمومی در دوره جانسون وجود دارد.

تا به حال همانطور که پیامدهای جنگ عراق نشان می دهددولت انگلیس ترجیح داده است که تخلفات در مقامات عالی را بررسی نکند.

با این حال، مقایسه‌های بین‌المللی جالبی وجود دارد که می تواند برای جانسون نگران کننده باشد.

در فرانسه، نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور پیشینبه اتهام تأمین مالی غیرقانونی کمپین انتخاباتی مجرم شناخته شد. در اسرائیل، نخست‌وزیر سابق بنیامین نتانیاهو در حال حاضر در حال مذاکره برای دادخواهی در رابطه با محاکمه فساد خود است که شامل رشوه‌دهی، نقض اعتماد و کلاهبرداری است و چیزی شبیه به این ممکن است هنوز در انتظار بوریس جانسون باشد.

اما باید تحقیقات انجام شود تا نشان داده شود که آیا سیستم بریتانیا همچنان نسبت به رهبران سیاسی که حزب باد هستند ، نرمش نشان می دهد؟

تحلیلگران می گویند که بریتانیا باید بتواند از این دوره شرم آور در تاریخ ملی درس بگیرد و از نو شروع کند و اگر نتواند این کار را انجام دهد خود را به سقوط اخلاقی که در نهایت منجر به سقوط کشور می شود،نزدیک کرده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت