اعتراض هنرمندان هلندی با تبدیل موزه به پیرایشگاه + فیلم


اعتراض هنرمندان هلندی با تبدیل موزه به پیرایشگاه + فیلم

هنرمندان هلندی با تبدیل موزه و تالار کنسرت به سالن پیرایش، اعتراض خود را به محدودیت های کرونایی نشان دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - موزه و تالار برگزاری کنسرت موسیقی ون گوگ در آمسترام هلند در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی اعمال شده از سوی دولت این کشور به سالن پیرایش تبدیل شد.

بنا به گزارش فرانس ۲۴؛ طبق محدودیت‌های اعلام شده در هلند، موزه ها، کافه ها، سالن‌های تئاتر و سینما‌ها در حالی اجازه فعالیت را نخواهند داشت که در مقابل آرایشگران و پیرایشگران و باشگاه‌ها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

«امیلی گوردِنکِر»، مدیر این موزه در این باره گفت: "بازدید از موزه یک بازدید امن تلقی می‌شود و به همان اندازه مهم است که به سالن کاشت ناخن بروید. ما فقط از دولت می‌خواهیم تا قوانین را به گونه‌ای تنظیم کنند که برای همه قابل درک باشد. در این باره به نظر می‌رسد این کمبود وجود دارد."

امیلی افزود: "ما می‌خواستیم به این نکته اشاره کنیم که موزه یک مکان امن است و باید باز باشد."

یک فعال فرهنگی می‌گوید که غیرمنصفانه است موزه‌ها بسته باشند در حالی که محدودیت‌های کووید ۱۹ هفته گذشته در مغازه ها، پیرایشگاه ها، سالن‌های زیبایی برداشته شده است.

بیشتر بخوانید

نمایش قدرت یک زن پس از بدحال شدن راننده مینی بوس + فیلم

یک پیرایشگر و دو ناخن کار در میان آثار هنری گرانبها در موزه ون گوگ در آمسترام به میان بازدیدکنندگان رفته و دو آرایشگر صندلی‌های خود را روی صحنه کنسرت گبوو در پایتخت برپا کردند.

«میشا»، یک پیرایشگر که صندلی، آینه و ماشین اصلاح خود را به درب ورودی موزه ون گوگ برده در این باره گفت: "این قانون ایراد دارد. من می‌توانم کارم را انجام دهم، اما اهالی موزه نمی‌توانند. به اطرافت نگاه کن، فضای زیادی وجود دارد."

در همین حال «فِمکه هالسِما»، شهردار آمستردام گفته که اعتراضات فرهنگی تحمل نخواهند شد، اما صاحبان مشاغل می‌گویند که استراتژی دولت غیرمنطقی و متناقض است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت