اجرای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در ساوه آغاز شد


اجرای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در ساوه آغاز شد

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه از آغاز اجرای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در این شهرستان همزمان با سراسر کشور، خبر داد.

دکتر محمود کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه هدف اصلی این طرح ارتقای کمی و کیفی عادلانه شاخص‌های سلامت و آموزش پزشکی است، افزود: افزایش ظرفیت‌های پزشکی توام با انجام تحقیقات و پژوهش در این طرح دیده شده است و تحقیقات باید براساس نیازهای جامعه باشد و صرفا منحصر به ارائه مقاله نباشد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله در این طرح، تقویت، بازسازی و گسترش نظام شبکه بهداشت و درمان کشور است که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: دسترسی عادلانه همه آحاد جامعه به خدمات سلامت، عدالت آموزشی، پژوهشی و درمانی، توزیع متوازن و عادلانه نیروی انسانی، تامین منابع پایدار در بخش سلامت، پوشش حداکثری بیمه پایه سلامت، تقویت و ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌های کاربردی از مهمترین ویژگی‌های این طرح است.

دکتر کریمی افزود: اصلاح ساختار وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی برای پاسخگویی موثر به نیازهای جامعه، اجتماعی کردن سلامت و تقویت نقش مردم و همکاری تمامی نهادها و سازمان‌های دخیل در حوزه سلامت، استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین حوزه، حرکت به سمت خودکفایی کشور در تامین دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در تقویت بازسازی و نوسازی اورژانس، افزایش بهره‌وری خدمات نظام سلامت، تغییر رویکرد نظام سلامت از درمان محوری به پیشگیری محوری، هوشمند سازی و یکپارچه‌سازی نظام ارائه خدمات سلامت، ارتقای سطح سلامت جامعه در راستای افزایش خود مراقبتی، اصلاح سبک زندگی، محرومیت‌زدایی، اجرای پزشک خانواده و کاهش خدمات کاذب و القایی از دیگر رئوس این طرح است.

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد و زیرمیزی و تعارض منافع در نظام سلامت خط قرمز در اجرای این طرح است و خودمراقبتی و پرهیز از خوددرمانی به عنوان یک اصل در طرح عدالت و تعالی نظام سلامت دیده شده است.

سرپرست علوم پزشکی ساوه تاکید کرد: در تامین سلامت آحاد مختلف مردم، ضروری است رویکرد سلامت، بهداشت و پیشگیری‌محور جایگزین درمان محوری شود. براین اساس با بازسازی شبکه بهداشت و درمان کشور از لحاظ نیروی انسانی و فضای فیزیکی، بستر توسعه و تقویت نظام شبکه بهداشت کشور فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر