راهداری مشهد خواستار تولید علائم ترافیکی فایبرگلاس برای جلوگیری از سرقت شد


راهداری مشهد خواستار تولید علائم ترافیکی فایبرگلاس برای جلوگیری از سرقت شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مشهد گفت: این اداره در مکاتبه‌ای با سازمان راهداری، خواستار تولید علائم ترافیکی جاده‌ای از جنس فایبرگلاس شد تا از سرقت علائم یاد شده در جاده‌ها جلوگیری شود.

حسین شیرمحمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرقت علائم ترافیکی جاده ها نشات گرفته از مشکلات اقتصادی و تورم بالاست لذا پس از بازدید از یک کارگاه تولید قطعات پلاستیکی و فایبرگلاس تولید علائم ترافیکی از این جنس به وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: به صورت آزمایشی نمونه هایی از پایه‌های تابلوهای علامت ترافیکی تولید کرده و به تهران فرستاده ایم و منتظر تایید نهادهایی هستیم.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مشهد گفت: این پایه‌های تابلو انعطاف پذیر، سبک و مانند سپر خودرو از جنس فایبرگلاس هستند لذا غیرقابل بازیافتند و سرقت آنها توجیه ندارد.

شیرمحمدیان به افزایش سرقت علائم ترافیکی در جاده‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: علائم ترافیکی جاده ای به صورت مرتب نصب و جایگزین می‌ شود اما سرقت مکرر و شبانه علائم، توان نصب مجدد را از ما گرفته است و از نیروی انتظامی درخواست می کنیم که گشتهای خود را در این جاده ها به ویژه در ساعات شب، افزایش دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر پایه حفاظهای کنار جاده‌ای، که آهن شماره ۱۴ است، پایه های فلزی علائم جاده ای از دیگر اقلام مورد دستبرد سارقان است و دزدان آنها را با فرزهای شارژی برش داده و در قالب ضایعات آهن به قیمت کیلویی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان به فروش می رسانند.

او طول راه های اصلی و فرعی شهرستان مشهد را ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۸۰۰ کیلومتر از این میزان شامل آزادراه و بزرگراه های مهم و پرتردد و یا همان راه های شریانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار