جهش فروش نفت در دولت سیزدهم با تقویت دیپلماسی انرژی


جهش فروش نفت در دولت سیزدهم با تقویت دیپلماسی انرژی

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: جهش فروش نفت در دولت سیزدهم با تقویت دیپلماسی انرژی و ورود بخش خصوصی به این بخش محقق شده است.

«حسین حسین زاده» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره میزان فروش نفت در دولت سیزدهم و برنامه‌های دولت در این باره گفت: از زمان تغییر دولت و استقرار وزیر جدید نفت، اتفاقات ارزشمندی در وزارت نفت اتفاق افتاده است. از جمله در موضوع فروش نفت، میعانات و فرآوردهای نفتی و بازگشت ارز به کشور، شاهد تغییر رویه‌های اساسی هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: فعال شدن در حوزه کشورهای سازمان اکو، عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای، سفرهای برون مرزی رییس جمهور از دیگر نکات بسیار مثبت در افزایش دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه قراردادهای نفتی بسیار خوبی با کشورهای روسیه و چین منعقد شده که قطعا منشاء اثر خواهد بود، گفت: باید برای بازسازی تجهیزات و خطوط لوله نفت هم سرمایه‌گذاری کرد.

نماینده مردم لار در استان فارس با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری وزارت نفت در حوزه‌های بالا دستی و پایین دستی صنایع مرتبط با نفت گفت: در سفر اخیر رییس جمهور و وزیر نفت به روسیه، قراردادی در این باره منعقد شده که نشان می‌دهد دیپلماسی انرژی جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم بسیار فعال شده و مجلس نیز به عنوان بازوی مشورتی به این موضوع کمک خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: مجلس از دیپلماسی فعال انرژی با کشورهای همسایه و کشورهای راهبردی حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات بخش خصوصی برای افزایش فروش نفت گفت: وزارت نفت با همکاری سازمان برنامه و بودجه برنامه ریزی خوبی برای اجرای پروژه‌های عمرانی در قبال تهاتر با نفت انجام داده است. اعتبار مورد نیاز برای اجرای بسیاری از پروژه‌هابا این روش تامین شده است .

حسین زاده با اشاره به موفقیت بخش خصوصی در فروش نفت گفت: پیش از حضور در مجلس به عنوان عضو کمیته مذاکره کننده توسعه قراردادهای نفت و گاز کشور فعالیت می‌کردم و در دیدارهایی که با نمایندگان کشورهای چین، روسیه، مالزی و... داشتیم، آنها توقع داشتند با شرکت های نفتی در بخش خصوصی همکاری کنند و این رویکرد در دولت سیزدهم در حال رخ دادن است. این امر سبب رونق صادرات نفت ایران شده و هم اینکه رشد بخش‌ خصوصی را به همراه خواهد داشت.

وی درباره میزان فروش نفت در حال حاضر گفت: در بودجه ۱۴۰۱ گفته شده که دولت سیزدهم روزی یک و نیم میلیون بشکه با قیمت ۶۰ دلار خواهد فروخت که امیدواریم دولت بیشتر از این میزان بتواند در سال ۱۴۰۱ در آمد نفتی کسب کند. چرا که نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار از درآمد بخش نفت در برنامه بودجه پیش بینی شده است.

نماینده مردم لار خاطرنشان کرد: در صورتی که این موضوع محقق شود قطعا گشایش های مهمی صورت خواهد گرفت و بازگشت ارز حاصل از فروش نفت به کشور هم محقق می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق