احصای 69 نقطه حادثه خیز دیگر در خراسان جنوبی


احصای 69 نقطه حادثه خیز دیگر در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بابیان اینکه 31 نقطه حادثه خیز مصوب در استان وجود دارد، گفت: 69 نقطه دیگر نیز احصاء و برای تصویب به کمیسیون ملی مربوطه ارسال شده است.

علیرضا عباس زاده، شب گذشته 3 بهمن در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار کرد: اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان از آمار و ارقام مربوط به حجم تصادفات، میزان فوتی‌ها و… آگاهند، لذا باید تلاش کنیم در راستای کاهش این آمار با جدیت ویژه‌ای اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این مسائل به جان مردم مرتبط است، بنابراین باید با ارتقا فرهنگ عمومی در این زمینه گام برداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: به منظور تقویت فرهنگ راهنمایی و رانندگی، صدا و سیما باید با همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی استان اقدام به ساخت آثار فاخر انیمیشنی، پخش مصاحبه با مسئولین ذی‌ربط و…نماید.

عباس زاده با اشاره به اینکه نمایش این آثار بازدارندگی به همراه دارد، تصریح کرد: مداومت پخش چنین برنامه‌هایی با هدف فرهنگ سازی مورد تأکید است.

وی متذکر شد: بر اساس گزارش پلیس راه در محورهای استان ۵۷ نقطه با عدم آنتن دهی مناسب تلفن همراه وجود دارد که بایستی پس از تعیین اولویت‌ها، ابتدا در کارگروه زیربنایی و سپس تأمین اعتبار و لازم‌الاجرا شدن، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شود.

به گفته وی؛ یکی از وظایف کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان شناسایی نقاط حادثه خیز است، لذا به دلیل تجربه علمی و بر اساس آمار و ارقام تصادفات، نقاط حادثه خیز باید رفع نقص شده و ارتقا یابند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۱ نقطه حادثه خیز مصوب در سطح استان وجود دارد، گفت: ۶۹ نقطه دیگر نیز احصاء و جهت تصویب به کمیسیون ملی مربوطه ارسال شده است.

عباس زاده تأکید کرد: نقاط حادثه خیز استان باید پایش شده و برای اصلاح آنها برنامه زمان بندی تعیین شود تا از محل منابع ملی در این خصوص اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه در تصویب این نقاط باید شتاب کنیم، متذکر شد: با این اقدام، این نقاط اعتبار می‌گیرند و می‌توان برای رفع شأن وارد عمل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، اجرای پروژه مجتمع بین راهی سه راهی جعفر آباد- طبس را ضروری خواند.

عباس زاده گفت: با توجه به اهمیت این محل در حفظ سلامت مردم، ارتقا ایمنی راه، توسعه گردشگری استان و… احیا این نقطه برای کمیسیون ایمنی راه‌ها حیاتی است.

وی افزود: اگر در این محل زیرساخت‌های لازم شامل آب، برق و… فراهم شود، برای ایجاد مجتمع سرمایه گذار وجود دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس