معاون آبفا: 137 روستای استان مرکزی از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند


معاون آبفا: 137 روستای استان مرکزی از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند

اراک - ایرنا - معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: با اجرای سه طرح بزرگ آبرسانی در این استان، 137 روستا از منابع آب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «منوچهر شجاعی» افزود: از بین ۲۳۵ طرح آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اجرای سه طرح بزرگ آبرسانی روستایی در دست اقدام است که با تکمیل آنها ۱۳۷ روستای استان مرکزی از آب آشامیدنی پایدار بهره مند می‌شوند.

وی اظهار داشت: مهمترین طرح‌های آب و فاضلاب در بخش روستایی از نظر جمعیتی و اعتباری، شامل آبرسانی به ۳۶ روستای حوزه کمال صالح شازند، آبرسانی به ۳۴ روستای حوزه شمال اراک و طرح آبرسانی به ۶۷ روستای استان براساس تفاهم نامه منعقده شده بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، احداث تصفیه خانه آب شهر فرمهین و اجرای خطوط انتقال آب چاه‌های کرهرود به اراک را از مهمترین طرح‌های آبرسانی در شهرها عنوان کرد.

شجاعی افزود: در تابستان سال گذشته ۱۳۰ روستا و همچنین شهر تفرش با تنش آبی مواجه بودند که از این تعداد ۴۸ روستا با تانکرهای سیار آبرسانی می‌شدند.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح آبرسانی اضطراری به شهر تفرش از چشمه هفتیان توسط شرکت آب منطقه‌ای استان، تنش آبی شهر تفرش برطرف شد و با اجرای برخی از اقدامات عمرانی در روستاها ۴۸ روستایی که با تانکرهای سیار آبرسانی می‌شدند، اکنون به ۲۰ روستا کاهش یافته است.

شجاعی در خصوص آبرسانی سیار به ۲۰ روستای استان توضیح داد: از این تعداد ۶ روستا با مشکل کیفی آب مواجه هستند که با عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای شمال اراک مشکل کیفی آب این روستاها برطرف می‌شود.

وی افزود: ۱۴ روستا هم دارای مشکل کمبود آب هستند که با اجرای پروژه‌هایی که در دست اجراست، مشکل آب چهار روستا به زودی برطرف خواهد شد.

۶۳۱ هزار و ۷۶۴ مشترک آب و ۲۹۹ هزار و ۹۲۲ مشترک فاضلاب شهری و روستایی زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403