حداکثر سود خرده فروشان نسبت به بهای درب کارخانه 25 درصد است


حداکثر سود خرده فروشان نسبت به بهای درب کارخانه 25 درصد است

اراک - ایرنا - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: حداکثر سود خرده فروشان نسبت به قیمت درب کارخانه 25 درصد و حداکثر سود عمده فروشان و شرکت‌های پخش نیز 10 درصد تعیین شده است.

«محمد جواد قربانیان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: واحدهای تولیدی گروه‌های کالایی در این استان ملزم به درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها هستند.

وی بیان کرد: هماهنگی‌های لازم بین خرده فروش‌ها، عمده فروش‌ها، تولیدکنندگان و شبکه توزیع درباره طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا در استان مرکزی انجام شده و تولیدکنندگان برخی کالاها موظف شدند از اوایل دی‌ماه امسال تمامی تولیدات خود را با درج قیمت تولیدکننده روانه بازار کنند.

قربانیان ادامه داد: انواع لوازم خانگی، نوشیدنی‌ها، آب معدنی، انواع سس، کنسروها، ترشی‌جات، پودرهای لباسشویی، پوشاک بچه، برخی لوازم یدکی از قبیل لنت، روغن، فیلتر روغن و فیلتر هوا، ماکارونی و رب گوجه از مهمترین محصولاتی هستند که باید قیمت تولیدکننده روی آنها درج شده باشد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: در این طرح تولیدکنندگان وظیفه دارند قیمت درب کارخانه را روی کالا درج کرده و به حلقه بعدی که شرکت‌های پخش و یا عمده فروشی‌ها هستند تحویل داده و آنها نیز سود قانونی خود را روی کالا لحاظ و به خرده فروشان تحویل دهند.

قربانیان بیان کرد: خرده فروشان نیز وظیفه دارند سود خود را که بیشتر بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است، لحاظ کرده و بر روی کالا برچسب قیمت درج کنند و در صورتی که این دستورالعمل را اجرا نکنند از سوی دستگاه‌های نظارتی و بازرسان برخورد قانونی خواهند شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه عدم درج قیمت مصرف کننده بر روی کالا تضییع حقوق عمومی را به دنبال داشت، گفت: برخی فروشگاه‌ها تخفیف‌هایی بر روی برخی کالاها اعلام می‌کردند تا جذابیتی برای خرید کالا ایجاد کنند اما این تخفیف‌ها واقعی نبود و ترفند شرکت‌های تولید کننده، پخش و فروش برای فروش بیشتر بود که در نهایت به ضرر خریدار و مصرف کننده نهایی بود.

بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی زیر نظر ۱۷۲ اتحادیه در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام