رنگ زرد کرونایی به مازندران بازگشت


رنگ زرد کرونایی به مازندران بازگشت

ساری - ایرنا - پس از گذشت 15 روز از آبی شدن رنگ کرونایی سراسر استان مازندران ، طبق تازه‌ترین ارزیابی سامانه ماسک بار دیگر رنگ زرد کرونایی به این استان بازگشته است.

به گزارش ایرنا، براساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که امرو دوشنبه اعلام شد ، شهرستان عباس آباد در غرب مازندران لباس زرد کرونایی پوشیده است ولی رنگ ۲۱ شهرستان دیگر استان همچنان آبی است.

نقشه رنگ بندی سامانه ماسک بر اساس میزان بستری است.رنگ زرد به معنای خطر متوسط کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

تمام شهرستان های مازندران پیش از این به مدت دو هفته در محدوده کم خطر کرونایی قرار داشت و سراسر استان رنگ آبی کرونایی به خود گرفته بود.

رنگ زرد کرونایی به مازندران بازگشت

روند افزایشی شیوع اومیکرون

بازگشت رنگ زرد کرونایی به مازندران حتی در حد یک شهرستان از این جهت زنگ خطر به حساب می آید که در حال حاضر سویه اومیکرون که از ضریب سرایت بسیار بالایی برخوردار است در حال شیوع است. این سویه به گفته کارشناسان بهداشت و درمان با چنان سرعتی قادر به پیشروی است که می تواند در استانی مانند مازندران طی یک هفته تمامی شهرستان را به رنگ قرمز برساند.

مسوولان بهداشت ودرمان مازندران هم این موضوع را تایید می کنند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن کرونا هشدار می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افزایش مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به دلیل احتمال و یا ابتلای شهروندان به کرونا خبر داد و گفت : متاسفانه روند شیوع اومیکرون در استان در حال افزایش است که باید با دعوت از مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین تزریق بموقع واکسن، از شیوع افسارگسیخته اومیکرون در مازندران جلوگیری کرد.

دکتر قاسم اویس افزود : یافته‌های علمی نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد از افرادی که در مازندران به ویروس اومیکرون مبتلا شده اند، نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونای خود اقدام نکرده اند و ۳۰ درصد دیگر از مبتلایان هم تنها دو هفته از تزریق دز سوم واکسن کرونا آنها گذشته بود.

وی از شهروندان خواست برای جلوگیری از گسترش سویه اومیکرون برای مراجعه جهت تزریق دز سوم واکسن کرونا پس از زمان تعیین شده سه ماهه پس از دز دوم اقدام کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۷۵بیمار جدید به ۲۶۴ نفر رسید که از این تعداد ۷۵بیمار بدحال در بخش مراقبت ویژه نگهداری می‌شوند. در طی شبانه روز گذشته بیمار فوتی کرونایی در بیمارستان‌های استان گزارش نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان